به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز شنبه با صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان و جانشین رئیس جمعیت اسلامی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با گرامیداشت یاد وخاطره شهید استاد برهان الدین ربانی و نقش و جایگاه برجسته وی در صحنه سیاسی افغانستان، بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از وحدت و یکپارچگی و روند توسعه سیاسی و اقتصادی این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار همچنین حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران را از تلاشهای جاری از سوی شورای عالی صلح افغانستان درجهت تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در این کشور مورد تاکید قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم رایزنی و مشورتها بین مسئولین دو کشور در این راستا مورد تاکید قرار داد.

ظریف همچنین نقش نخبگان سیاسی و فرهنگی بویژه علماء جهت هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان و حفظ انسجام و همبستگی آحاد مردم افغانستان بخصوص در آستانه برگزاری ریاست جمهوری در این کشور را ضروری دانست.

ظریف همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر شرایطی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود و از صلح و امنیت در این کشور حمایت می کند.

صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان در این دیدار با تسلیت درگذشت والده دکتر ظریف، گزارشی از روند تحولات کشورش و همچنین تلاشهای شورایعالی صلح افغانستان برای تقویت و تثبیت روند ثبات سیاسی در این کشور ارائه کرد.

وی همچنین با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان، تداوم این حمایت ها را در عرصه ها و مجامع بین المللی خواستار شد.

ربانی همچنین با اشاره به برگزاری چندین دور نشست نخبگان فرهنگی و علمای اسلامی در جهت کمک به صلح و آرامش در افغانستان، تداوم تلاشهای شورای عالی صلح افغانستان از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و سایر سازمانهای فعال در این زمینه در جهت بهره گیری از نقش و نفوذ علماء و شخصیتهای اسلامی برای کمک به حفظ و تقویت صلح، ثبات و امنیت در این کشور مورد تاکید قرارداد.

وی همچنین از حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ ابراز خرسندی کرد و این دستاورد را به مردم و دولت ایران تبریک گفت و نسبت به حصول نتایج و دستاوردهای بیشتر از سوی ایران در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی در راستای منافع و مصالح ملی ایران اسلامی ابراز اطمینان نمود.