به گزارش پارس به نقل از فارس، مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان درباره تصمیمات اخیر سنای آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان و واکنش اوباما به این موضوع اظهار داشت: خوی استکباری جزء خمیر مایه اصلی قدرت های غربی به ویژه آمریکاست.

محتشمی اختلاف دولت و سنای آمریکا را جنگ زرگری توصیف کرد و افزود: با اینکه اوباما گفته هر مصوبه ای که تحریم جدیدی علیه ایران باشد را وتو می کند اما مشخص است که این موضوع، فشار از بالا و چانه زنی از پایین است چرا که آمریکا متوجه قدرت هژمونیک جمهوری اسلامی در منطقه شده است و سنای آمریکا نیز مجبور است با جمهوری اسلامی کنار بیاید.

این فعال اصلاح طلب در همین زمینه تاکید کرد: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با بیان اینکه شناخت دیپلمات های ما باید مبتنی بر ذات آمریکا باشد سخنگوی جبهه اصلاح طلبان ادامه داد: امروز جریان داعش تراوش باطنی استکبار جهانی است چراکه آمریکا دیگر از القاعده به خاطر ضربه به منافع خود احساس خطر می کنند.

محتشمی غرب و آمریکا را قدرت های قرن بیستمی و از واقعیت های کنونی جامعه جهانی دانست و با تاکید بر اینکه قهر کردن در روابط بین الملل نتیجه ای ندارد، خاطرنشان کرد: آنها توانسته اند با استفاده از سازوکار بین المللی جایگاه هژمونی خود را فراهم کنند از این رو قهر و حاشیه نشینی ایران دشمن را جری تر می کند.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه اگر شرایط مهیا شود ایران باید با حضور در نشست ژنو ۲ از منافع ملت های منطقه دفاع کند، تصریح کرد: ایران یک قدرت هژمونیک در منطقه است که باید نقش خود را که حاصل مقاومت آحاد ملت و خون شهیدان انقلاب اسلامی است، ایفا کند و حضوری مقتدرانه داشته باشد.