به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نشست وزاری خارجه به اصطلاح دوستان سوریه در پاریس به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان با اعلام اینکه در آینده سوریه جایی برای بشار اسد و خانواده اش وجود ندارد، راه حل سیاسی را تنها راه خروج از بحران دانستند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این نشست به میزبانی فرانسه و حضور وزرای خارجه چندین کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان، مصر، اردن و چند کشور دیگر برگزار شد.

در پایان این نشست لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به همراه احمد جرباء، رئیس ائتلاف مخالفان سوری در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شدند.

فابیوس گفت: انتقال سیاسی قدرت در سوریه بهترین راه برای پایان دادن به درگیری هاست و مذاکرات ژنو۲ می تواند این امر را محقق کند.

وی ادامه داد: ما شرکت کنندگان در این نشست اقدامات ارتش سوریه علیه مردم را محکوم می کنیم و در عین حال فعالیت های گروه های تروریست مخالف دولت را نمی پذیرم و این اقدامات نیز محکوم است.

احمد جرباء نیز در این کنفرانس مطبوعاتی که در حضور وزرای خارجه دیگر کشورهای شرکت کننده برگزار شد، گفت: در این نشست همه متفق القول تاکید کردند که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باید از قدرت کناره گیری کند و وی و خانواده اش در آینده سیاسی سوریه جایی ندارند.