به گزارش پارس به نقل از فارس، جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس که سرپرستی یک هیئت پارلمانی انگلیسی عازم به ایران را به عهده داشت گفته ایران به دنبال رابطه مناسب با غرب است.

بر اساس گزارش رسانه دولتی بی بی سی، جک استراو گفت که ایران از هیئت پارلمانی انگیس استقبال خوبی به عمل آورده است.

این مقام انگلیسی همچنین گفت که ایران به دنبال « رابطه مناسب» با غرب است.

جک استراو، این نکته که تمامی افراد در ایران، اعم از طرفداران روحانی، رئیس جمهور ایران و منتقدان وی جلساتشان را تبریک سال نوی میلادی آغاز می کردند را از جمله نکات قابل توجه در این سفر خواند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بی بی سی که پرسید آیا وی موفق شده با گروه های معارض و مخالف در ایران دیدار کند گفت: « ما نتوانستیم افرادی که به طور ویژه به عنوان مخالفان طبقه بندی می شوند را ملاقات کنیم، اما توانستیم با افرادی در درون دولت روحانی و افراد منتقد وی یعنی محافظه کاران را ملاقات کنیم. »

وزیر خارجه اسبق انگلیس به مجادلاتی که بین مجلس و رئیس جمهور ایران وجود دارد اشاره کرد و گفت در حال حاضر دولت آقای روحانی در مجلس اکثریت نیست.

جک استراو همچنین ضمن اشاره به برگزاری کنفرانس خبری در مجلس ایران گفت که هنوز افرادی که به غرب بدبین هستند، در ایران وجود دارند.

وی در عین حال اضافه کرد که ایران به دنبال رابطه مناسب با غرب است.

استراو در بخش دیگری از سخنانش گفت که انگلیس و آمریکا در گذشته « نبروهایی بدنام در ایران بوده اند. »

وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت: « رابطه ضعیف بین ایران، از یک سو با آمریکا و انگلیس تاریخچه ای بسیار بسیار طولانی دارد. »

وی افزود: « اگر شما یک ایرانی باشید، فقط یک ایرانی معمولی، می توان شما را به خاطر اینکه انگلیس و آمریکا را نیروهایی بدنام بنامید، مورد بخشش قرار داد و ما واقعا چنین بوده ایم. »

استراو تأکید کرد: « ما با یکدیگر یک کودتا را برای عزل یک رئیس جمهور دموکراتیک ترتیب دادیم. ما نقش بسیار بسیار بدی بازی کردیم. »

وی ادامه داد: « و سپس ما به عنوان مثال، از صدام حسین حمایت کردیم در جنگی که او تحریک کننده آن بود و ایران قربانی اش. »