به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیش از آن که در سفر اخیرش بخواهد اسرائیل را ترک کند، دیداری با" ایزاک هرزوگ" ، رئیس حزب اپوزیسیون کارگر اسرائیل برگزار و در خصوص تلاش هایش جهت توافق مرحله ای میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین بحث و مذاکره کرد.

کری در این دیدار خاطر نشان کرد: آمریکا مدت زمانی باقی مانده تا مارس آتی را جهت توافق مرحله ای میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اختصاص داده است.

وی عنوان داشت: باید توافقی در این زمینه منعقد شود و پس از آن مذاکرات برای یک سال دیگر و براساس توافق نخست تمدید می شود.

معاریو به نقل از مسئولان عالی رتبه در دفتر هرزوگ گزارش داد: جان کری در این دیدار گفت در صورتی که تا مارس آتی توافقی حاصل نشود، آمریکا سطح دیپلماتیک خود را کاهش داده و در مذاکرات سیاسی مداخله خواهد کرد.

منابع آگاه تصریح کردند، کری از هرزوگ خواست در صورتی که توافقی با فلسطینی ها حاصل شد و پس از آن بخش بسیاری از راست گراهای اسرائیلی از حمایت نتانیاهو شانه خالی کردند، هرزوگ اجازه ندهد دولت نتانیاهو سرنگون شود.

مسئولان حزب کارگر نیز از عزم و اراده جان کری برای آن که تمام تلاش خود را جهت توافق صلح به کار می بندد، غافلگیر شده و تاکید کردند که کری پیشتر از هر دیپلمات سابق دولت آمریکا به تلاش های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.