به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان « واس» ، سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان گفت که در این دیدار دو طرف مسائل منطقه و برخی از مسائل بین المللی مسائل مشترک به ویژه یمن، سوریه و لبنان را بررسی کردیم.

فیصل همچنین افزود: در این دیدار نزاع فلسطین و اسرائیل و برقراری یک صلح عادلانه و همیشگی بر اساس قانون های بین المللی و اصل سرزمین در مقابل صلح را بررسی کردیم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری گفت که در دیدار با ملک عبد الله دیدگاه های دو طرف به ویژه در مورد حل نزاع اسرائیل و فلسطین مطرح شد.

کری افزود که در این دیدار مسئله سوریه، کنفرانس ژنو ۲، پرونده هسته ای ایران همچنین حمایت از دولت لبنان با هدف تاثیر نگرفتن از آنچه دخالت های حزب الله خواند، بررسی شد.

دیدار جان کری از عربستان در شرایطی صورت می گیرد که تقریبا دو هفته دیگر به برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو ۲ در مورد سوریه باقی مانده است.

همچنین گروه های تروریستی و تکفریی مورد حمایت عربستان که در راس آنها گروه داعش قرار دارد در لبنان و عراق با انفجارهای کور و به هم ریختن امنیت قصد ایجاد اختلاف مذهبی را دارند. همچنین این گروه ها تکفیری در سوریه شکست های سنگین از ارتش این کشور خورده اند و ارتش سوریه دست بالا را در عملیات های نظامی دارد.

بساری از کارشناسان معتقدند که سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به عربستان در این جهت بوده است که ریاض بعد از بحرانی شدن روابطش با واشنگتن قصد دارد برای پیشبرد سیاست های خود در منطقه از فرانسه کمک بگیرد.