به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حمیدرضا ترقی درباره تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با جهان عاری از خشونت و افراطی گری که پیشنهاد اولیه آن در سخنرانی حسن روحانی در نیویورک مطرح شده بود، اظهار کرد: به طور طبیعی شاید بتوان گفت توجیه تصویب این مسأله به دلیل اینکه با عملکرد سازمان ملل و کشورهای مسلط به آن کاملاً مغایرت دارد، مقداری سخت است.

وی افزود: آنچه در دنیای اسلام رخ می دهد، بر اثر سیاست های غربی ها و کشورهای مسلط بر سازمان ملل رخ می دهد و این موضوع نشان دهنده این است که تصویب این پیشنهاد ایران به نوعی فریب افکار عمومی از سوی غرب می تواند قلمداد می شود؛ آن هم در شرایطی که عملاً غربی ها نه تنها به خشونت دامن می زنند بلکه عوامل خشونت زا در ملت ها و کشورها را نیز پشتیبانی می کنند.

ترقی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، از اینکه جمهوری اسلامی ایران چنین پیشنهادی را مطرح کرده و به تایید سازمان ملل رسانده است، باید خوشحال باشیم اما به هر ترتیب باید نگران این موضوع هم بود که غربی ها بخواهند تعریف جدیدی از خشونت در دنیا داشته باشند.

معاون امور بین المللی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز عقیده کرد: این نکته قابل تأمل است که در شرایطی که این قطعنامه تصویب می شود، سازمان ملل، ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می کند. بنابراین این رویکرد یک طراحی پروژه از سوی غربی هاست که طی آن می خواهند اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در افکار عمومی دنیا با توجه به تسلط رسانه ای و امکاناتی که دارند کاملاً وارونه در سطح جهان جلوه دهند.

وی همچنین درباره اینکه تصویب چنین قطعنامه ای چقدر در مثبت شدن چهره و وجهه ایران در عرصه بین المللی و بهبود تعامل با کشورهای دنیا مؤثر خواهد بود، گفت: طبیعی است که این رویکرد با رویکردهای جدید کشورهای غربی نسبت به جمهوری اسلامی بعد از روی کار آمدن دولت آقای روحانی باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: این رویکرد، اگر صادقانه باشد رویکرد قابل توجهی است و هژمونی جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی تقویت خواهد کرد و همچنان تأثیرگذاری ایران، تصمیمات و پیشنهاداتش را برای حل مسائل جهانی و حل و فصل آن زیاد می کند. این تأثیرگذاری، یکی از مؤلفه های نفوذ و هژمونی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.