به گزارش پارس به نقل از جهان، رشد روزافزون نهضت های ضد استکباری و ایجاد موجهای هویت خواهی در سراسر جهان، دشمنان اسلام را به شدت نگران کرده تا جایی که بخش قابل توجهی از برنامه های تبلیغی رسانه های وابسته به آنها به نقد تفکر شیعی و اسلام ناب محمدی (ص) اختصاص پیدا کرده است.

حمله شبکه های به ظاهر مذهبی ماهواره ای به دین اسلام به وهابیت محدود نمی شود و اخیرا شبکه های به ظاهر مسیحی با ادبیاتی مشابه با وهابیون، اسلام ناب محمدی را مورد حمله قرار داده اند.

در همین زمینه اخیرا یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان" پیامبری" عیسی مسیح" را ساخته مسلمانان دانسته است و می گوید: « اصلاً عیساى پیامبر وجود نداره، این عیساى پیامبر، ساخته دست مذهب اسلام است. »

رضا صفا مجری برنامه‏ « روز نجات» خطاب به مخاطبان مسلمان برنامه اش می گوید: « اگه صد سال هم نماز خونده باشى، صد سال هم روزه بگیرى، سینه بزنی، قمه بزنی، زنجیر بزنی، هر عملکردى که داشته باشى، نمی ‏ تونه جواب‏ گوى دعاى تو باشه. چون فقط یک واسطه بین خداى پدر و تو وجود داره آن‏ هم خداى پسر، عیساى خداوند است. »

او در واکنش به اعتراض گسترده مخاطبان به این برنامه می گوید: « این نزاع‏ ها و بدگویی ها بده، باعث اختلاف و دو دستگیه، این‏ ها شیطانیه، این‏ ها ذات اسلامه! ذاتى که جنگ و جدال و دو دستگى، دعوا و مرافعه و هزار و یک بدبختى میاره! بین رهبران اسلامى بعد از مرگ محمد (ص) این نزاع بود بین معاویه و شیعه و سنى، حتى ببینید در بین دولت ایران چقدر تفرقه وجود داره! اگر مردم هم اعتراض نمی ‏ کنند به‏ دلیل این‏ که می ترسند! ولى توى قلب خودشون، پیش خانواده ‏ شون بد می‏ گن از دولتمردان ایران. »

از سوی دیگر همزمان با شبکه های به ظاهر مسیحی، شبکه های وابسته به وهابیت که اداره کنندگان آنها نیز دارای اهداف مشترک با شبکه های الحادی هستند، رویکرد تازه ای را در پیش گرفته اند.

این شبکه ها با کمک گرفتن از برخی افراد منتسب به شیعیان سعی در اثبات ذهنیات دروغین خود را دارند.

در تازه ترین اقدام، شبکه ماهواره ای نور وابسته به جریان وهابیت، با پخش کلیپی از اظهارات عبدالکریم سروش، ضمن تائید این اظهارات به مخاطبان خود اینگونه القاء نمود که افراد منتسب به شیعه نیز اعتقادات خود را به سخره می گیرند.

تئورسین جریان اصلاحات که چند سال پیش به انکار نزول قرآن از سوی خداوند پرداخته بود، در تازه ترین اظهار نظر خود در برنامه « حقیقت‏ هاى پنهان تاریخ» به تمسخر امام زمان (عج) پرداخته و اظهاراتی دروغین را منتسب به ایشان کرده و ادعاهایی را نسبت به واقعه عاشورا بیان نموده است که بعضا با خنده حضار مواجه شد.

ضمن پوزش از مخاطبان گرامی بخشهایی از ادعاهاى عبدالکریم سروش برای آشنایی بیشتر با این فرد منحرف در ادامه می آید:

* قصه امام زمان تنها قصه‏ اى اعتقادى است یعنى آن‏ که از لحاظ تاریخى، دوران حمل، تولد، کودکى، غیبت و اساساً وجود ایشان شاهدى ندارد.

* مسأله مهدویت از بدو وجود (حال زمان مختار بوده یا وقتى دیگر) بحثى محلى بوده است، یعنى اقلیتى به نام شیعه از ابتدا در اسلام می زیسته که معتقد به امامى منحصر به خود بوده است و او را نجات‏ دهنده، حلال مسائل و برآورنده حسرت‏ هایش بر می شمرد.

*اقلیت ‏ بودن، تبعات روانى و اجتماعى خاص خود را دارد. منافعى چون مظلوم‏ نمایى تاریخى در پى داشته است که چهره وحشتناکى از طرف مقابل ارائه می دهد، مصداق بارز این مطلب، سودجویى عظیم شیعه از واقعه تراژیک عاشوراست. مسأله منجی بودن نیز ناشى از همین رفتارشناسى اجتماعى است که باعث ایجاد امید در کالبد اجتماع شیعه است. همین منافع، موجب گشته این اعتقاد از روز نخست تا امروز که قدرت و حکومت را نیز در اختیار دارند، در میان شیعیان و زیارت‏ نامه‏ هایى که ساخته‏ اند حضور داشته باشد و…

گفتنی است برخی از اظهارات سروش در این کلیپ قابل انتشار نبوده و توهین صرف به امام زمان (عج) و عقاید شیعیان است.