به گزارش پارس به نقل از ایرنا، " کاظم جلالی" ˈ چهارشنبه شب در بیست و سومین نشست موثرین شهرستان شاهرود، با اشاره به تلاش ها برای حل مشکلات مالی، اقتصادی، بیکاری جوانان، تورم و از همه مهمتر معیشت مردم گفت: دولت تدبیر و امید با تمام توان در حال تلاش است.

جلالی ابراز امیدواری کرد با تدبیر و نگاه کارشناسی مسوولین و همراهی مردم با دولت، روند حل مشکلات در کشور اعم از داخلی و خارجی، سرعت لازم را به خود بگیرد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته حل همه مشکلات در کوتاه مدت برای دولت ممکن نیست و برای موفقیت در همه مسائل، باید دولت را حمایت و همراهی کرد.

جلالی با اشاره به توافقات اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران با غرب گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اعتمادی به غرب نیست، اما ملت و دولت ایران روند رو به جلوی این توافقات را با تیزبینی و هوشیاری رصد می کنند که آیا طرف مقابل به آنچه که گفته، پایبند است.

وی تصریح کرد: روند این توافق یک عمل دو طرفه است و اگر آنها به آنچه که گفته اند، پایبند نباشند، قطعا بر رفتار ما نیز در روند این مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در این راستا همه چیز برای تحقق کامل حقوق ملت ایران در بحث هسته ای بر اساس منطق به پیش برود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به استفاده بهینه از ظرفیت ها های شهرستان شاهرود بویژه در حوزه صنعت و معدن و گردشگری اشاره کرد و افزود: به رغم ظرفیت های بسیار ارزشمند، این شهرستان آنگونه که باید رشد و توسعه پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه مردم این مناطق از کم توجهی در سال های گذشته بسیار گلایه مند هستند، از استاندار جدید استان سمنان خواست با اصلاح در ساختار بدنه کارشناسان در مرکز این استان در بحث تقسیم اعتبارات، توسعه متوازن در استان را مورد توجه جدی قرار دهد.

وی تاکید کرد: روستاها، بخش ها و شهرهای شهرستان های میامی و شاهرود در خصوص آب شرب، برق، جاده و دیگر خدمات نیازمند توجه ویژه ازسوی مسوولان هستند.

در این جلسه استاندار سمنان گفت: برای حل مشکلات و تامین نیازهای اساسی مردم شهرستان های میامی و شاهرود تمام تلاش خود را کار خواهد گرفت و در این زمینه بطور مستمر از طریق مدیران کل و روسای دستگاههای اجرایی، همه مسایل پیگیری خواهد شد.

در این نشست گزارش هایی در مورد مشکلات حوزه گردشگری، ورزش و نیز سرمایه گذاری های انجام شده و درحال انجام خارجی و داخلی برای استفاده از منابع معدنی شهرستان های میامی و شاهرود بویژه در مورد پروژه های کک سازی، فولاد و مس از سوی کارشناسان و مدیران ذیربط ارائه شد.