به گزارش پارس به نقل از تسنیم، داوود قادری درباره جزئیات دومین جلسه شورای عالی اشتغال دولت یازدهم که صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با تاکید بر اینکه در این جلسه وضعیت موجود اشتغال کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت اظهار داشت: نقاظ ضعف اشتغال موجود از زبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

وی از اضافه شدن اعضای جدید به شورا خبر داد و گفت: ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این تاکید داشتند که اعضای جدیدی به شورا افزوده شود تا کارآیی بیشتری از آن نمود کند.

قادری با بیان اینکه با توجه به سیاست مطرح شده در این جلسه می توان افق روشنی را برای بازار کار متصور شد افزود: بر اساس گزارش های امروز جلسه شورای عالی اشتغال دولت در سه رویکرد اصلی در اشتغال گام خواهد برداشت. در رویکرد اول دولت برای ایجاد اشتغال مستقیماً وارد عمل می شود، رویکرد دوم دولت حمایت می کند و در رویکرد سوم بهبود فضای کسب و کار است.

عضو شورای عالی اشتغال تاکید کرد: امروز گزارش کلی از وضعیت صنایع کشور ارائه شد و بر اساس این گزارش ۹۶.۵ درصد از صنایع موجود، صنایع خرد و ۲.۵ درصد صنایع بزرگ هستند که وزیر تاکید داشت با توجه به چنین وضعیتی حمایت از مشاغل خرد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها ۵درصد از کل صنایع موجود، صنایع بزرگ هستند عنوان کرد: رویکرد اصلی در این جلسه حفظ اشغال موجود بود. همچنین مقرر شد برای این منظور، کارگروه هایی تشکیل شود تا به طراحی این استراتژی بپردازد.

وی ادامه داد: نبود سرمایه در گردش یکی از مشکلات بنگاه های موجود است که مقرر شود موانع و مشکلات شناسایی و در راستای آن تدابیری اندیشیده شود. این جلسه مصوبه ای را به همراه نداشت و صرفا به ارائه سیاست کلان در حوزه اشتغال ختم شد.