به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی پیرامون نحوه گزارش دهی روحانی در ۱۰۰ روز نخست دولت یازدهم، اظهار کرد: مهم ترین چیزی که باید در این گزارش مطرح می شد عملکرد دولت در صد روز نخست بود.

وی با بیان اینکه مقصود روحانی با این نحوه گزارش به اثبات رساندن دو مطلب بود، افزود: هدف نخست روحانی این بود که بیان کند چه میراثی را تحویل گرفته است و وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور را منعکس کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بیان هدف دیگر روحانی از این نحوه گزارش دهی به مردم، تصریح کرد: مقصود دیگر روحانی بیان راهکارهای در پیش رو دولت یازدهم برای جبران این سوختگی ها و نقاط ضعف بود.

روحانی از زحمات گذشته غافل شده است

وی با تأکید بر اینکه روحانی باید از سیاه نمایی در گزارشات و سخنان خود پرهیز کند، بیان کرد: در نهایت در طول این ۳۵ سال زحماتی کشیده شده است که کشور را در جایگاه بلندی در منطقه و جهان قرار داده است.

حجت الاسلام سالک با اعتقاد بر این که بی تردید نقاط ضعفی نیز در مدیریت کشور وجود داشته است، خاطرنشان کرد: روحانی در گزارش خود به ندرت مباحث ایجابی را مطرح کرده و بیشتر به بیان مباحث سلبی در این گزارش پرداخت.

ضرورت خودداری از سیاه نمایی در کشور

وی با بیان این که ضرورت دارد که در این جهت هدایتی در این مسئله صورت گیرد، افزود: از روحانی توقع نمی رفت که این گونه به مردم گزارش دهد اما این گزارش بیان وضعیت بوده و به نظر دولت این گونه آمده است هر چند که این گزارش همه واقعیت نبود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز حضور جمهوری اسلامی ایران ضعف آمریکا را به رخ جهانیان کشیده و ما باید به این مسائل توجه داشته باشیم.

باید به پشت پرده توافق ژنو نیز توجه کرد

وی با اعتقاد بر اینکه البته چندان هم نباید در این مسائل ذوق زده شویم، اظهار کرد: به یقین توافقی که میان ایران و ۵+۱ صورت گرفته، مبارک بوده و ما به نفس مذاکره و مسائل را تأیید می کنیم اما دقتی باید در این جهت داشته باشیم که در پشت پرده این توافقنامه چه مسائلی وجود دارد که آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی به این اندازه راضی شده و دل خوش کرده اند.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه به نظر من آمریکا و دنیای غرب در بن بستی قرار گرفته که برای فرار از این بن بست نیازمند گفتمان با جمهوری اسلامی است، افزود: باید توجه داشت که هدف آمریکا از این توافق حفظ دو مسئله است.

وی با تأکید بر هدف نخست آمریکا از توافق با جمهوری اسلامی ایران این است که ابر قدرتی خود را حفظ کند، خاطرنشان کرد: مقصود دیگر آمریکا امتیاز گرفتن از ایران بوده که به آن دل خوش کرده است.

روحانی باید در کنار بیان نقاط ضعف به نقاط قوت نیز توجه می کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همواره در این گونه گزارش ها در نهایت باید نقاط قوت را بررسی کرده و در کنار آن نقاط ضعف را نیز بیان کرد و در جهت جبران آن راهکار ارئه داد و اینکه همواره سیاه نمایی شود صورت خوشی برای کشور و نظام ندارد.