به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم مرحوم عسگراولادی که با حضور محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه، فاطمه رهبر نماینده مردم تهران، اسدالله بادامچیان عضو حزب مؤتلفه، منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) و برخی از اعضای این حزب و کمیته امداد امام (ره) و خانواده مرحوم عسگراولادی برگزار شد، درباره شخصیت مرحوم عسگراولادی، اظهار داشت: سلوک سیاسی مرحوم عسگراولادی به گونه ای بود که بشود به او اتکا کرد و وجود چنین افرادی به این سادگی ها صورت نمی گیرد و سال ها زمان می برد تا فردی با خصوصیات آن مرحوم وارد عرصه کشور شود.

وی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی پشتوانه مستحکم انقلاب بود و جای خالیشان کاملاً محسوس است، افزود: شخصیت آن بزرگوار خوب شناخته نشد و این به علت ضعف ماست که در این زمینه تلاش نکردیم.

رئیس مجلس ویژگی های شخصیتی مرحوم عسگراولادی را در مسلکی بودن، تبعیت از ولایت فقیه، اخلاص، صبر و متانت خواند و تصریح کرد: آن مرحوم از روی دردمندی سخن می گفت و سخنانش فقط برای حزب نبود و نگاه نافذی در تشریح مسائل داشت و اگر در جلسه ای هم در اقلیت قرار داشت با صراحت عقاید خود را بیان می کرد.

وی با اشاره به نقش احزاب در جامعه مردم سالار، یادآور شد: فعالیت احزاب را نباید به عنوان یک کار حاشیه ای در نظر گرفت زیرا حضور احزاب لازمه یک کشور مردم سالار است.

لاریجانی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما احزاب قوی و دارای تشکیلات منسجم مانند حزب مؤتلفه که یک حزب ریشه دار، مکتبی و سازمان یافته است، وجود ندارد و برخی احزاب با طوفان های سیاسی به وجود می آیند و سریع به خواب می روند که اینگونه احزاب شایسته نظام جمهوری اسلامی نیستند.

بنابراین گزارش در ابتدای این دیدار دبیرکل حزب مؤتلفه درباره شخصیت مرحوم عسگراولادی، گفت: امام خمینی (ره) آن مرحوم را فردی متدین در قول و عمل دانسته و رهبر معظم انقلاب هم به عنوان مجاهد صادق خستگی ناپذیر از وی یاد می کردند.

حبیبی افزود: مرحوم عسگراولادی از ۱۵ سال پیش حزب مؤتلفه را برای بعد از خودشان آماده کرده بودند و اعتقادشان بر این بود که حزب نباید متکی به فرد باشد.

در پایان این جلسه، دبیرکل حزب مؤتلفه از طرف حزب، کمیته امداد و خانواده مرحوم عسگراولادی از لاریجانی به علت سخنانشان در نطق جلسه علنی درباره مرحوم عسگراولادی و حضور در مراسم وی تشکر و قدردانی کرد.