به گزارش پارس ، وطن امروز دراین زمینه گزارش داد: دیروز (پریروز) نامه ای رسمی به روزنامه رسید از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. در نامه خطاب به ما آمده بود: « به آگاهی می رساند موضوع درج مطالب و تیترهای حاوی افترا و توهین به افراد که موجب تشویش اذهان عمومی است در شماره های متعدد آن روزنامه در جلسه ۴/۹/۹۲ هیات نظارت بر مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفت. هیات مذکور مصوب نمود، مستند به بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات به جنابعالی تذکر داده شود. ضروری است نسبت به رعایت دقیق مفاد قانون مطبوعات دقت نموده، در انتشار مطالب انتقادی حدود قانونی را مراعات نمایید. »

روزنامه مذکور می افزاید: « در متن نامه به هیچ مصداق و مثال و شماره خاصی از روزنامه اشاره نشده. ظاهرا دوستان وزارتخانه فرهنگ که خیلی تمایل ندارند با پسوند « ارشاد» شناخته شوند، اساسا با خط مشی روزنامه مشکل دارند و در تلویحی نزدیک به تصریح از ما می خواهند کلا رویه و روندمان را عوض کرده، آنگونه بنویسیم که ایشان می خواهند.

  نوشت: « خوب بود دوستان وزارت فرهنگ دقیقا بگویند نسبت این تذکر با این دوجمله جناب روحانی چیست که اولا « دولت را نقد کنید» و ثانیا « در عرصه فرهنگ، دولت اعتدال موفق شد نگاه امنیتی را کاملا حذف کند و فضا را از حالت فضای امنیتی درآورد» ؟ ! از قرار، مطلوب بعضی ها از جامعه خبری، همان معدود خبرنگارانی هستند که در زنگ انشای یکصد روزه، فراتر از نقش ضبط صوت به بله قربان گوهای این و آن بدل شده بودند! »

این روزنامه می افزاید: « درنهایت دوباره باید تاکید کنیم ای کاش دوستان به جای عباراتی مثل « درج مطالب و تیترهای حاوی افترا و توهین به افراد که موجب تشویش اذهان عمومی است» به یک نمونه از این مطالب یا تیترها اشاره می کردند تا ما متوجه شویم کدام حدود قانونی را باید رعایت کنیم! »

این قبیل برخوردها با رسانه های منتقد درحالی است که برخی دست اندرکاران وزارت ارشاد، حمایت از محافل قانون شکن در حوزه رسانه و کتاب و فیلم و موسیقی و هنر را شروع کرده اند و گویا اگر توبیخ و تذکری هم هست، صرفا متوجه منتقدان اصولگراست! و این درحالی است که رئیس جمهور در مصاحبه اخیر با تخطئه امر نظارت ادعا کرده بود مردم خودشان می توانند انتخاب کنند و به محصولات فرهنگی اقبال و ادبار نشان دهند!