به گزارش پارس به نقل از فارس، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از قانون « ساماندهی تظاهرات» در مصر از نقض حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری « روسیا الیوم» ، « کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از تصویب قانون « ساماندهی تظاهرات» در مصر از نقض حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

اشتون در بیانیه ای تأکید کرد که با دقت حوادث اخیر مصر را دنبال کرده است و افزود: توسل به خشونت و حکم های قضائی سنگین می تواند حرکت مصر به سوی دموکراسی را به تأخیر بیاندازد.

در ادامه این بیانیه تأکید شده که اقدامات اخیر دولت موقت مصر از جمله تصویب قانون ساماندهی تظاهرات، نقض حقوق بشر و آرمان های مردم مصر است.

در پی تصویب قانون ساماندهی تظاهرات در مصر تجمع های اعتراضی گسترده ای در سراسر مصر ایجاد شده است که در یکی از این تظاهرات ها دانشجویان مصری دانشگاه قاهره مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند که منجر به کشته شدن یک دانشجو شد.

بیش از ۱۵ روزنامه نگار نیز در جریان تجمع در برابر مجلس شورا در اعتراض به این قانون، بازداشت شده بودند. رئیس جمهور موقت مصر اعلام کرده که این قانون از قوانین مشابه فرانسوی و سوئیسی بهتر است و باید به آن احترام گذاشته شود.