به گزارش پارس به نقل از فارس، به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وزارت کشور مصر اعلام کرد: دستگاه امنیتی دعوت طرفداران جماعت اخوان المسلمین برای ساماندهی چند راهپیمایی پس از نماز جمعه فردا در قاهره و جیزه را رصد کرده است در حالی که این فراخوان ها از سوی پلیس مجوز دریافت نکرده و تدابیر قانونی برای آن اتخاذ نشده است.

وزارت کشور مصر در بیانیه ای تاکید کرد: در راستای التزام وزارت کشور به نقش خود در اجرای قانون و احترام به همه ضوابط خود وزارت کشور به همگان درباره برپایی هر گونه تجمع یا تظاهرات غیرقانونی هشدار می دهد و تاکید می کند با این اقدامات غیرقانونی با قاطعیت برخورد می کند.

جوانان ائتلاف ۳۰ ژوئن نیز امروز در میدان طلعت حرب قاهره در اعتراض به قانون ساماندهی تظاهرات، تجمع کرده و خواستار لغو یا اصلاح آن شدند.

در این تجمع طرفداران اتحادیه جوانان سوسیال، جوانان جنبش کفایه، حزب الوفد، حزب الناصری و گروهی از جوانان دیگر احزاب انقلابی حضور داشتند.

از سوی دیگر شبکه های اجتماعی به سرعت جسد محمد رضا محمد، دانشجوی ۱۹ ساله سال اول مهندسی شهری دانشگاه قاهره که در جریان درگیری های امروز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به ناحیه شکمش کشته شده بود منتشر کردند، جسد او به سردخانه بیمارستان قصر العینی قاهره انتقال یافت.