به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: بهرام خان، افسر پلیس پاکستانی امروز (دوشنبه) گفت، پلیس اجازه اعتراضات مسالمت آمیز را خواهد داد، اما فعالان مجاز نیستند همانند روز گذشته کامیون ها را متوقف کنند.

این مقام رئیس پلیس محلی در منطقه ای است که حزب" تحریک انصاف" به رهبری" عمران خان" ، قهرمان سابق کریکت در روز یکشنبه در حومه پیشاور، مرکز استان خیبر پختونخواه کامیون ها را متوقف کرده و با رانندگان بد رفتاری کردند.

این حزب اعلام کرده تا زمان پایان حملات پهپادی کامیون های تدارکات ناتو را متوقف خواهد کرد.

از سوی دیگر دولت خیبر اعلام کرده است که در پیشاور و اسلام آباد دست به برگزاری اعتراضاتی خواهد زد و تمام اعضای دولت ائتلافی نیز در آن شرکت می کنند.

برخی از وزرای دولت خیبر از جمله وزیر توسعه روستایی و معاونان و دستیاران و مشاوران گفته اند که آن ها قرار است امروز (دوشنبه) به سمت کنسولگری آمریکا در پیشاور تظاهرات کنند.

حملات پهپادهای آمریکایی که تحت نظارت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، تاکنون جان هزاران غیرنظامی را گرفته است و همین امر موجب شده است تا احساسات ضد آمریکایی مردم پاکستان برانگیخته شود. حملات پهپادی سیا در برخی کشورهای دیگر نظیر افغانستان، یمن و برخی کشورهای آفریقایی با واکنش فعالان حقوق بشر مواجه می شود.