به گزارش پارس به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استانداران هرمزگان با بیان اینکه استانداران جدید باید با مردم ارتباط و تعاملی منطقی داشته باشند، اظهار داشت: هرجا که ارتباط مسئولان با مردم قوی شد، موفق شده ایم هر زمانی که فاصله های زیاد شد مشکلات نیز افزایش یافته است.

به گفته وی مردم باید در فرآیند اجرا، تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت داده شوند و از تمام تفکرات و نظارت آنها استفاده شود و در این راستا از تمایلات سیاسی به جد پرهیز شود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در استان ها باید به کسانی میدان داده شود که به منافع ملی فکر می کنند و پاکدستی باید از ویژگی های آنان باشد.

وی ادامه داد: باید به امر بهره وری و شکوفایی نظام و با ارتقای کارآمد چالش ها و اشکالات موجود را برطرف کرد.

رحمانی فضلی یادآور شد: زیبنده نظام اسلامی نیست که رشد اقتصادی آن منفی و تولید ناخالص ملی قابل اعتنا نباشد.

وی اضافه کرد: دنیا امروز در عرصه الگوبرداری برای ادامه راه خود اصلی ترین مسئله را مسئله حیات و معیشت قرار می دهد و اگر خواهان الگودهی به دنیا هستیم باید در این راستا کار بیشتری کنیم.

وی اضافه کرد: باید به دنیا ثابت کنیم که قادر هستیم در هر شرایطی خود را اداره کنیم.

رحمانی فضلی گفت: همانگونه که پس از ۱۰ سال مقاومت در حوزه انرژی هسته ای بالاخره دنیا مجبور شد حقوق ایران را به رسمیت بشناسد و در سایر حوزه ها نیز باید با تلاش و مقاومت پیش برویم.

وی با بیان اینکه طی دهه های گذشته اجازه راه اندازی یک سانتریفویژ را نداشتیم، گفت: این در حالی است که در توافق اخیر غربی ها نه تنها ایران برخوردار از هزاران سانتریفویژ را پذیرفتند بلکه حق تولید اورانیوم با خلوص ۵ درصد را نیز از طرف ایران پذیرفته اند.

وی گفته وزیر دولت یازدهم با بیان اینکه از طرفی ۶ کشور قدرتمند دنیا می نشینند و در طرف دیگر ایران می نشیند نشانی واضح از قدرت ملت ایران دارد.

رحمانی فضلی افزود: امروز دنیا می بیند که ایران در منطقه و نظام بین الملل تعیین کننده است و این در حالی است که غرب به دلیل ضعف فطرت دچار مشکلاتی عدیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رقم درآمدی حاصل از فروش نفت برای اداره کشور حتی در صورت لغو تمامی تحریم ها نیز ناچیز است، تصریح کرد: بودجه جاری کشور در سال ۹۲ برابر با ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است که این امر بدان معناست که کشور باید به سمت جذب سرمایه های خارجی و تقویت پایه های اقتصادی داخل حرکت کند.

رحمانی فضلی گفت: باید پرسید که چه عواملی سبب شده است در استان هایی همانند هرمزگان با این همه ثروت و منابع طبیعی، کماکان محرومیت و توسعه نیافتگی دیده می شود.

وی گفت: مردم و مسئولان در این استان ها باید با برداشتن محدودیت ها و گرفتن احکام حقوقی از قوا و دستگاه های مربوطه در راستای بهره برداری از ظرفیت های موجود حرکت کنند.

وی همچنین خواستار تحقق صرفه جویی ۲۰ درصدی و توجه به موضوع بهره وری در حوزه کارآمدی اقتصاد شد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: امروز که ملت به انتخاب تعادل و اعتدال دست زده است باید از کدورت ها و تندروی ها پرهیز کرد و در راه ساختن بهتر کشور گام برداشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز ضمن تقدیر از استاندار سابق هرمزگان گفت: ابراهیم عزیزی را از سال ها قبل می شناسم و ایشان فردی خلاق، انقلابی، متعهد، کاربلد و ولایی است که جای خود را به جاسم جادری با همین صفات می دهد.