به گزارش پارس به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استانداران هرمزگان با بیان اینکه حین عزیمت به هرمزگان دکتر روحانی به مردم این استان سلام ویژه رسانده اند اظهار داشت: وی تأکید کردند که برنامه ریزی به این استان هر چه سریع تر برای سفر ایشان به این استان ترتیب داده شود.

وی در ادامه از اعضای ستاد روحانی در هرمزگان برای پیروزی گفتمان اعتدال و عقلانیت در انتخابات قدردانی کرد و افزود: مبحث اعتدال در سرلوحه تفکرات حاکم بر دولت قرار دارد که این امر متأثر از اندیشه ها و شخصیت دکتر روحانی است.

وی با بیان اینکه تجسم عینی اعتدال را باید در رفتار شخصیتی دکتر روحانی جست وجو کرد شاید طرح گفتمان اعتدال از طرف برخی ها موضوعی سیاسی پنداشته شود، اما باید گفت که اعتدال واقعی در شخصیت رئیس جمهور نهادینه شده است.

وزیر کشور ادامه داد: انتخاب استانداران نیز با توصیه رئیس جمهور در محور برخورداری افراد از اعتدال و عقلانیت استوار است.

رحمانی فضلی همچنین یادآور شد: نباید با تندروی ها و افراط گری ها به کشور ضرر زد و ر این راستا معتقدیم که اعتدال حسن ذاتی دارد و بنابر این ملاک ما در انتخاب استانداران برخورداری آنها از تفکرات اعتدال گرا و سپس تجربه کافی و مفید در حوزه های اجرایی است.

وی در این بخش از سخنان خود افزود: عموما متوسط سن استانداران انتخاب شده در دولت یازدهم ۵۰ سال است. چرا که در این راستا داشتن تجربه برای انتخاب استانداران ملاک بوده است و در شرایط کنونی نمی توان فرصتی را صرف دوباره تجربه کردن، کرد.