به گزارش پارس نیوز، 

این هفته مصاحبه‌ای از این بازیگر منتشر شد که درباره واکنش هنرمندان به مسائل مختلف صحبت‌های جالبی کرده بود. البته این ویدئو جدید نبود ولی در این چند روز در فضای مجازی ترند شد. به همین بهانه به کارنامه هنری و حواشی این بازیگر در چند سال گذشته مروری خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
پگاه، دختری با کفش‌های کتانی

پگاه آهنگرانی بواسطه پدر و مادر خود وقتی 6 ساله بود در فیلم گربه آواز خوان در سال 1369 بازی کرد اما دومین تجربه اش هشت سال بعد سال 1377 در فیلم دختری با کفش های کتانی بود.

AndroidOnlineNewsImage (9)

این فیلم علاوه بر شهرت جوایز متعددی برایش به ارمغان آورد. پگاه در اولین تجربه مادرش بعنوان کارگردان سال 1379 در فیلم زندان زنان در سه نقش متفاوت بازی کرد؛ این فیلم نیز موفق به گرفتن چندین جایزه شد. آهنگرانی در فیلم‌های نظیر سارا و آیدا، هفت ماهگی، خشکسالی و دروغ، قاتل اهلی، تیک آف، جامه‌دران، ورود آقایان ممنوع و... بازی کرده است.
پگاه آهنگرانی بجز بازیگری، علاقمند مستند سازی است. او حتی موفق شده جایزه ویژه جشنواره فیلم کوتاه اصفهان برای کارگردانی مستند تماشاخانه بگیرد. ساخت مستند «دهنمکی‌ها» توسط این بازیگر به شدت مورد نقد مسعود ده‌‌نمکی قرار گرفت و حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد.

پیشنهاد سخنگوی شورای نگهبان به پگاه آهنگرانی

حدود سه ماه قبل خبری غیرمنتظره از ساخت مستندی درباه حوادث 88 توسط پگاه آهنگرانی و سهیل کریمی مستندساز اصولگرا منتشر شد. در خصوص همین موضوع عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان تصویری از دیدار با پگاه آهنگرانی بازیگر سینما منتشر کرد و نوشت که با او درباره انتخابات سال 1388 صحبت کرده است و جواب سوال‌هایش را داده است. همچنین کدخدایی از آهنگرانی خواسته تا او به عنوان ناظر شورای نگهبان در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد. 

این بازیگر در پاسخ به پیشنهاد سخنگوی شورای نگهبان نوشت: مساله نظارت بر انتخابات آینده که به گمانم صرفا جهت ابراز حسن نیت بود و من آن را چندان جدی نگرفتم چون حرفه من سینما است و علاوه بر این که شخصا علاقه‌ای به ایفای نقش ناظر در چنین معرکه‌ای ندارم و آن را چندان عملی هم نمی‌بینم چون کاری را که احزاب و سازمان‌ها با تشکیلات و سازماندهی وسیع نتوانستند انجام دهند و هزاران حرف و حدیث در آن به وجود آمد چگونه ممکن است امثال من به شکل فردی بتوانند پس منطقی است که نباید این پیشنهاد بزرگوارانه را جدی تلقی کنیم و بهتر است هر کدام کاری را که بیشتر بلدیم انجام دهیم.
ممنوع الخروجی پگاه

سوم شهریور امسال پگاه آهنگرانی از ممنوع الخروجی خود خبر داد. این بازیگر که به عنوان داور به دعوت جشنواره‌ی "باتومی" گرجستان، قرار بود در این رویداد سینمایی شرکت کند، متوجه شد که ممنوع الخروج شده است.
آهنگرانی در این باره گفت که این اتفاق به دلیل پرونده‌ای است که بعد از حوادث ۸۸ در قوه قضاییه داشته‌ که به موجب آن به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود و به نظر می‌رسد با تغییرات اخیر در قوه قضاییه اکنون حکم در پروسه اجرا قرار گرفته است.
و اما ویدئوی حاشیه‌ساز

چند روز قبل ویدئوی از پگاه آهنگرانی منتشر شد که در آن می‌گفت: من سالیانی که نه حمایت کردم از کسی نه بخاطر ترس ولی من به نظرم مردم اُوِردوز این هستند که بازیگران راجع به یک چیزی نظر بدهند، ما چه کاره این جامعه هستیم؟ چه برتری نسبت به آدمها داریم که راجع‌به همه چیز نظر بدهیم.
ویدئوی کامل را از اینجا تماشا کنید.

AndroidOnlineNewsImage (7)
مهناز افشار وارد می‌شود

مهناز افشار که بعد از حواشی اخیر هنوز تصمیم نگرفته از آلمان به ایران بیاید پگاه آهنگرانی را هم از نظرات خود بی‌نصیب نگذاشت. افشار در واکنش به این ویدئو نوشت: «پگاه آهنگرانی عزیزم، پیغامت رو همه شنیدن. امیدوارم هرچه زودتر حکم ممنوع الخروجی‌ات لغو شود
منیژه حکمت، کارگردان سینما و مادر پگاه آهنگرانی، بازیگر، در واکنش به توییت مهناز افشار درباره دخترش نوشت: «مهناز جان قصد جواب نداشتم ولی پگاه گفت این پیغام رو بهت بدم، اول اینکه این مصاحبه برای دو سال و اندی پیش است، پس نه به ممنوع‌الخروجی من ربط دارد و نه به خاطر عافیت طلبی است و به غلط این شائبه را جا نیندازید که پگاه عافیت طلب یا به هر طریقی به دنبال رفع ممنوع‌الخروجی بود

با تمام این حواشی به نظر می‌رسد موضوع ممنوع‌الخروجی این بازیگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد...

بخشی از این مطلب از ایسنا، تسنیم، سینما تیکت و ویکی پدیا استفاده شده است.