به گزارش پارس نیوز، 

این کارگردان مبنی بر اینکه آیا شتابزدگی در تولید مجموعه‌های مناسبتی، آسیبی به کیفیت کار از جمله کوتاه کردن قصه نمی‌زند؟ اظهار کرد: من با سختی کار مناسبتی موافقم اما با اینکه سر و ته کار زده شود شخصا موافق نیستم. ما در این کار به هیچ وجه سر و ته کار را نزدیم و کاملا سعی کردیم کیفیت کار بالا باشد. اما خودم معترض هستم که محرم تاریخ مشخصی در تقویم دارد و مدیران سازمان صداوسیما اگر می‌خواهند برنامه‌ای بسازند باید زودتر از اینها دست‌ به کار شوند؛ چرا که به عنوان گروه سازنده بیشترین فشار به ما تحمیل می‌شود و ما باید آن را تحمل کنیم و کار را با کیفیتی که مطلوب خودمان است روی آنتن ببریم. این فشار روی ماست، اما سعی کردیم که از کیفیت کار کم نکنیم.

سام درباره‌ی انتخاب بازیگران سریال «مرضیه» و شخصیت‌های آنها نیز توضیح داد: بازیگرانی که برای این کار انتخاب شده‌اند، توانایی بازی در این شخصیت‌ها را دارند. دوست داشتم که بازیگران مطرحی باشند. از میان شخصیت‌ها، خانم ماه‌چهره خلیلی نقش اول، یعنی مرضیه را ایفا می‌کنند، آقای داریوش ارجمند در نقش دکتر بهزادی ایفای نقش می‌کنند، خانم گوهر خیراندیش نقش همسر دکتر بهزادی را بازی می‌کنند. بازی این دو شخصیت در این سریال کاملا متفاوت است. خانم خیراندیش به عنوان قهرمانی است که حالا روی ویلچر است. یا دکتر بهزادی پزشکی است که از تهران کنده و به مناطق محروم می‌رود.

کارگردان سریال «بی‌قرار» در پاسخ به این پرسش که پرداختن به موضوع فساد در این مجموعه و مجموعه‌های تلویزیونی تا چه میزان به‌روز و به پرونده‌های واقعی نزدیک است؟ اظهار کرد: تفاوت این کار با سریال‌هایی که از تلویزیون پخش شدند در این است که در این کار ما به هیچ عنوان وارد جزئیات پرونده‌ها نمی‌شویم و روایت ما از فساد کلی است. ما با آدم‌ها و درونیات آدم‌ها کار داریم و اینکه این اتفاقات چه تاثیراتی روی آدم‌ها می‌گذارد.

در حقیقت نگاه می‌کنیم در جامعه‌ای که ۱۰ روز ماه محرم تعداد زیادی از پیروان امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند، این آدم‌ها در برابر ظلمی که در جامعه هست چه واکنشی باید نشان دهند؛ ما وارد این قضیه شدیم و خیلی وارد جزئیات مسئله پرونده‌های اقتصادی نشدیم. به نظرم کسی که متحول شده است و به تکیه رفته است، باید فرد درستی باشد؛ اگر کسی پایش را وارد تکیه می‌گذارد، اگر در برابر ظلمی که می‌بیند ساکت باشد بهتر است که نرود.

سام درباره قصه سریال «مرضیه» که چه زمانی نوشته شده است؟ توضیح داد: طرح این سریال از قبل بود و نگارش آن امسال انجام شد.

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس در پاسخ به اینکه ساخت سریال «مرضیه» که به موضوع روز ـ مفاسد اقتصادی ـ می‌پردازد، تا چه میزان دغدغه‌ی خود او بوده است یا اینکه ساخت این سریال از طریق تلویزیون به وی تزریق شده است؟ توضیح داد: من اصلا آدم تزریقی نیستم؛ ما به عنوان انسان‌هایی که در جامعه زندگی می‌کنیم و این مسائل اطراف ما را فرا گرفته، اگر ساکت باشیم به قهقرا می‌رویم. اگر ساکت نباشیم می‌شویم کسی که به تکیه می‌رود و برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کند. در روایت این قصه تا حدودی که خودم هم بلد بودم، دستم باز گذاشته شد.

وی درباره‌ی موضوع این سریال و اینکه ممکن است با ممیزی روبه‌رو شود؟ نیز گفت: پخش خیلی غیرقابل پیش‌بینی است؛ یعنی خیلی از مواردی که فکر نمی‌کنی در پخش پیش بیاید، پیش می‌آید و خیلی اوقات هم می‌بینی که ممکن است ایرادی در پخش گرفته شود، اما گرفته نمی‌شود.

مجموعه مناسبتی مرضیه در ۱۵ قسمت، از ۲۳ شهریور ماه از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت.

«مرضیه» یک ملودرام خانوادگی پیرامون مساله مهم انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال آمده: مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و ...

داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه چهره خلیلی، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی و ... بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می پردازند.