به گزارش پارس نیوز، 

امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها مشغول بازی در سریال مرضیه به کارگردانی فلورا سام است، در رابطه با نقش خود در این مجموعه توضیحاتی را ارائه داد.

امیرحسین صدیق در پاسخ به این پرسش که چرا این روزها عوامل تولید سریال‌ها دنبال داستان‌هایی می‌روند که درباره پول‌شویی و فساد مالی است، به خبرنگار ایلنا گفت: این روزها همه ما در شوک اخباری هستیم که در جامعه می‌شنویم. هر روز شاهد دستگیری افرادی هستیم و از پرونده‌هایی می‌شنویم که یکی پس از دیگری ثابت می‌کند، افرادی در پشت صحنه درحال فساد هستند. در واقع به همین دلیل بوده که داستان سریال‌ها به این موضوع سوق پیدا کرده و داستان مجموعه تلویزیونی مرضیه نیز درباره فساد مالی است.

وی در رابطه با نقش خود در سریال مرضیه توضیح داد: در سریال مرضیه نقش خبرنگاری را بازی می‌کنم که در حیطه کاری خود با سختی‌های بسیاری رو به رو بوده و هر لحظه درگیر اتفاقات جدیدی می‌شود.

صدیق ضمن بیان اینکه این خبرنگار به دنبال رو کردن دست تعدادی از مفسدان مالی است، اظهار داشت: این خبرنگار دنبال پرونده‌ها و ماجراهایی است که راز تعدادی از مفسدان مالی و اقتصادی را رو می‌کند و به همین خاطر هم درگیر مشکلاتی در زندگی حرفه‌ای و خصوصی می‌شود.

این بازیگر در ادامه بیان کرد: خبرنگاری، حرفه بسیار حساسی بوده و خبرنگاران سختی و دشواری زیادی را متحمل می‌شوند. اما متاسفانه در تلویزیون به این حرفه و گفتن از مشکلات شغل خبرنگاری خیلی کم پرداخته می‌شود. فکر می‌کنم یک و یا دو سریال بیشتر درباره خبرنگاران صحبت نکرده است. البته این موضوع دلایلی دارد. به نوعی پرداختن به این شغل از حساسیت‌های خاصی برخوردار است. وقتی یک شغل تا این اندازه حساس و سخت است، مطمئنا پرداختن به آن هم دشوار می‌شود. شاید به همین خاطر است که ما کمتر در این باره سریالی در تلویزیون می‌بینیم.

وی همچنین درباره علاقه خود به رشته خبرنگاری توضیح داد: من امروز در نقش یک خبرنگار مقابل دوربین می‌روم و از این اتفاق حس خوبی دارم. باید بگویم از کودکی وقتی کتاب تن تن را می‌خواندم، تن تن برایم جذاب بود، چون یک خبرنگار و بعد ماجراجو بود. به نوعی از دوران کودکی دوست داشتم خبرنگار شوم و به طور کلی علاقه خاصی به شغل خبرنگاری دارم.

صدیق ضمن بیان اینکه چند خبرنگار ایرانی داریم که در سطح جهان معروف هستند، ادامه داد: برای بازی این کاراکتر تحقیقاتی انجام دادم و زندگی خبرنگاران بزرگ کشور و نوشته‌هایشان را خوانده‌ام. البته از آنجا که خودم کار عکاسی هم می‌کنم و تا کنون با خبرنگاران دیگر نیز مصاحبه داشتم کمی با این حرفه آشنا بودم.

مجری برنامه کتاب باز ، درباره اینکه چقدر سریالی با موضوع زندگی و مشکلات خبرنگاران می‌تواند در دیدگاه مخاطب تاثیر گذار باشد، اظهار داشت: خبر همیشه یک قدم جلو‌تر است. ساخت پروژه‌هایی به این صورت می‌تواند به مخاطب نشان دهد که آزادی مطبوعات چقدر می‌تواند روی جامعه و فرهنگ مردم تاثیر گذار باشد. به همین خاطر سریال‌هایی که در این باره ساخته می‌شوند، می‌توانند ذهن مردم را باز کنند. به این ترتیب مردم خبرنگاران را اشخاصی نمی‌بینند که تنها به دنبال ستاره‌های هنری هستند. بلکه آنها را افرادی می‌ببیند که مطالبه‌گر و منتقد هستند.

وی ضمن بیان اینکه بهتر است کسانی که علاقمند هستند به شغل خبرنگاری وارد شوند، در این باره خوب تحقیق کنند، گفت: من تنها چند روز مقابل این دوربین، خبرنگار بودم ولی کاملا درک کردم که این شغل می‌تواند زندگی یک شخص را زیر و رو کند. به کسانی که دوست دارند وارد این شغل شوند، پیشنهاد می‌کنم این موضوع را در نظر بگیرند که این حرفه از شغل سلیبریتی‌ها حساس‌تر و تاثیر‌گذار‌تر است.

این بازیگر در پایان در رابطه با سختی تولید کارهای مناسبتی اظهار داشت: تولید کارهای مناسبتی بسیار سخت است، زیرا مسئولان از چند ماه پیش تصمیمی برای ساخته شدن یک سریال مناسبتی نمی‌گیرند. اگر زمان و بودجه خوبی در دست باشد، کار بهتری نیز ساخته می‌شود اما به خاطر عدم برنامه‌ریزی صحیح، تیم تولید باید در زمان بسیار کم یک سریال مناسبتی را ساخته و برای رفتن روی آنتن آماده کند. چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد و همه فشارها روی تیم تولید باشد؟ بهتر است تلویزیون فکری به حال این اتفاقات کند. چند ماه قبل از رسیدن ماه محرم می‌توان برای تولید و پخش سریال مناسبتی این ایام تصمیم گرفت تا به این صورت شاهد اتفاق بهتری باشیم.