به گزارش پارس نیوز، 

«شهرزاد کمال‌زاده» بازیگر نقش «مرجان» در سریال «بوی باران» به کارگردانی محمود معظمی، درباره این سریال گفت: حدود دو سال مشغول بازی در این سریال هستیم و به دلیل اینکه سریالی ۷۰ قسمتی است، این پروسه کمی طولانی شد و این روزها نیز روزهای پایانی تصویربرداری را می‌گذرانیم.

وی با اشاره به ساختار این سریال، نیز بیان داشت: ساختار قصه طوری است که هر چه جلوتر می‌رود اتفاق‌ها جالبتر شده و مسیرها تغییر می‌کند و قطعا وجود بازیگرهای خوبی مثل خانم رویا نونهالی و آقای رضا کیانیان نیز در جذابیت سریال تاثیرگذار است.

این بازیگر ادامه داد: قصه و داستانک‌هایی که در کنار قصه‌های اصلی وجود دارد به خودی خود جذابیت‌هایی را برای مخاطب ایجاد می‌کند و اینکه مخاطب نمی‌تواند ادامه سریال را حدس بزند، از محاسن کار است. همیشه به کاراکترهای خاکستری علاقه فراوانی دارم به این دلیل که هیچ وقت هیچ آدمی را سیاه و سفید مطلق نمی‌بینم. شاید در جامعه و دور و اطرافمان شخصیتی شبیه به مرجان را کم ببینیم اما باید این را در نظر گرفت که قرار نیست همه کاراکترها صد در صد منفی یا مثبت باشند. شاید آدم‌ها بنا به شرایطی که در آن قرار می‌گیرند و یا به خاطر تک تک گره‌هایی که در گذشته برایشان وجود داشته است، دست به یکسری ناهنجاری‌ها می‌زنند و به بیراهه می‌روند.

بازیگر سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» درباره شخصیت مرجان که مخاطب را به چالش می‌کشد، گفت: شخصیت‌هایی مثل مرجان را خیلی دوست دارم و دلم می‌خواهد کاراکترهایی بازی کنم که از جنس مردم جامعه باشد، اما شخصیت‌های این چنینی که مخاطب را به چالش می‌کشد و به بازیگر قدرت تامل و تفکر را می‌دهد را نیز می‌پسندم.

وی در ادامه نیز بیان داشت: زمانیکه با این سریال قرارداد بستم هنوز فیلم‌نامه کامل نشده بود اما چون از سرنوشت کاراکترها خبر داشتم، خیالم راحت بود. برخی تغییرات مربوط به تعدادی از شخصیت‌ها در خلال قصه بوجود آمد و شخصیت‌ها پررنگ و کمرنگ شدند.

کمال‌زاده درباره وجود معماهایی که در سریال و برخی شخصیت‌ها وجود دارد، نیز عنوان داشت: نویسنده‌های این سریال بسیار هوشمندانه عمل کردند. مرجان شخضیتی است که خیلی گریه نمی‌کند و در مواجهه با اتفاق‌های متفاوت مقداری سرد است. این نقش از قبل دراماتیزه شده بود و این را می‌دانستیم که کلیت شخصیت قرار است چه طور اتفاق بیفتد و در نگارش نیز همین را جلو بردند.

وی درباره اینکه آیا این شخصیت در خلال تصویربرداری دچار تغییراتی شد؟ گفت: سرپرست نویسنده‌ها و کارگردان سعی کردند که کاراکتر مرجان دستخوش تغییرات نشود. اما چیزی را اجرا کردیم که عینا نوشته شده بود، شاید برخی دیالوگ‌ها جابه جا شدند، اما به ماهیت اصلی قصه لطمه‌ای نخورد.

این بازیگر درباره حضور خود تا قسمت پایانی در این سریال نیز بیان داشت: مرجان تا قسمت‌های پایانی بازی دارد و از قسمت ۳۰ به بعد جریان‌ها بهتر می‌شود و کاراکترهای کمرنگ مثل مرجان، نمود دیگری پیدا می‌کنند و با ادامه قصه شخصیت او پررنگ‌تر شده و مخاطب سورپرایز می‌شود.

وی درباره اینکه قصه سریال به کندی پیش می‌رود، نیز گفت: مجموعه‌هایی که به لحاظ تعدد قسمت بالا است و بازیگران زیادی هم دارد شاید در برخی قسمت‌ها ریتم کندتری داشته باشد، اما قطعا دلیلی داشته است. تا الان نویسنده معرفی کاراکترها را به عهده داشته و از قسمت سی به بعد روند قصه تغییر می‌کند و قطعا تفکری پشت این بوده است. از طرفی در کنار ریتم کند برخی از قسمت‌ها، در تعدادی قسمت‌ها به دلیل معرفی شخصیت‌ها ریتم کندی داشتیم.

به گزارش فارس، سریال «بوی باران» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان با بازی رضا کیانیان، رویا نونهالی، نرگس محمدی، شهرزاد کمال زاده، محمدرضا هاشمی، سپیده خداوردی و ... هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.