به گزارش پارس نیوز، 

شش فقره اتهام تجاوز و تعرض جنسی علیه «کوین اسپیسی» هنرپیشه هالیوودی دارنده اسکار از سوی شاکیان بریتانیایی صادر شده است.

هر شش مورد اتهام تعرض جنسی را شاکیان مرد تشکیل می‌دهند و زمان ایراد اتهامات بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳ بوده است.

مامورانی که به این منظور از اسکاتلند یارد یا پلیس متروپولیتن لندن برای بازجویی از اسپیسی به آمریکا آمده‌اند پس از تفهیم اتهامات، به بازجویی و طرح پرسش‌هایی در مورد اتهامات مذکور پرداختند.

وکیل قانونی اسپیسی هنوز توضیحی در مورد این بازجویی ارائه نکرده است. لازم به ذکر است که هنرپیشه نقش «رئیس‌جمهور آمریکا» در فیلم «خانه پوشالی» هنوز با اتهامات رسمی مرتبط با شاکیان بریتانیایی مواجه نشده است.

اولین مورد از اتهامات وارده به اسپیسی در بریتانیا به اواخر سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد. بلافاصله پس از ثبت اولین مورد اتهام، موارد بعدی اتهامات علیه وی در بریتانیا به ترتیب تا بهار سال ۲۰۱۸ صادر گردید.

بیشتر موارد این اتهامات در مناطق «لَمبِت» و «وست مینستر» لندن بوده تنها یک مورد مربوط به شهر «گلوسِستر» در غرب انگلستان بوده است.

کوین اسپیسی چندین سال در لندن سکونت داشته است. او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ مدیر هنری تئاتر «اولد ویک» لندن بوده است. اولین مورد اتهامات وارده به وی در سال ۱۹۹۶ و آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۳ بوده است.

کوین اسپیسی برنده دو جایزه اسکار و یکی از موفق‌ترین و پرکارترین هنرپیشه‌های هالیوودی، حالا در دو سوی آب‌های اقیانوس اطلس با اتهامات متعدد جنسی مواجه است و تمام فعالیت‌های هنری‌اش تا اطلاع ثانوی متوقف است.

کوین اسپیسی بازیگر تئاتر و سینما، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و خواننده آمریکایی است. او در نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. اسپیسی حرفه خود را به عنوان بازیگر صحنه در دهه ۸۰ آغاز کرد و سپس وارد تلویزیون و سینما شد. در دهه ۱۹۹۰ هنرپیشگی وی توجه و تحسین فراوان منتقدان را برانگیخت و برای ایفای نقش در فیلم «مظنونین همیشگی» برنده جایزه اسکاربهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد شد او همچنین برای بازی در فیلم «زیبای آمریکایی» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

دیگر نقش‌های برجسته وی عبارتند از، «محرمانه لس‌آنجلس»، «بچه راننده» «هفت»، «شنا با کوسه‌ها»، «به دیگری نیکی کن»، «مذاکره‌کننده» و «کِی‌پَکس». اسپیسی «جایزه تونی» را در تئاتر برادوی برای بازی در «گمشده در یانکرز» به دست آورد. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ کارگردان هنری تئاتر «اولد ویک» لندن بوده‌ است. از سال ۲۰۱۳ در سریال درام سیاسی «خانه پوشالی» محصول شبکه نتفلیکس بازی کرد که برایش جایزه گلدن گلوب «بهترین هنرپیشه مرد سریال تلویزیونی درام» و نامزدی جایزه امی «بهترین هنرپیشه نقش اول مرد» در یک سریال درام را به همراه داشته‌ است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، کوین اسپیسی رسماً اعلام کرد که اکنون «به عنوان یک همجنس‌گرا» زندگی می‌کند.

در اکتبر سال ۲۰۱۷ آنتونی رپ، ادعا کرد کوین اسپیسی در سال ۱۹۸۶ هنگامی که رپ ۱۴ سال داشت، قصد تجاوز جنسی به او را داشته‌ است. در پاسخ به این اتهامات، اسپیسی عنوان کرد که چنین اتفاقی را به‌خاطر نمی‌آورد و اگر اتفاقی که رپ می‌گوید رخ داده، صادقانه از او عذرخواهی می‌کند. اتهامات مشابهی نیز توسط گوینده اخبار، «هیتر اونرو» و «روبرت کاوازوس» مطرح شده‌ است.

با توجه به اتهامات مطرح شده، شبکه نتفلیکس ساخت ادامه مجموعه تلویزیونی «خانه پوشالی» را متوقف کرد. هشت تن از دست‌اندرکاران این مجموعه نیز اسپیسی را به سوء رفتار جنسی متهم کردند.