به گزارش پارس نیوز، 

مهدی سالم مدیر شبکه تلویزیونی امید با حضور در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» درباره رویکرد برنامه‌های تابستانه این شبکه گفت: ما در دو سال اول بر حوزه هویت نوجوانی تمرکز کردیم و توانستیم کاری کنیم که در جامعه هویت نوجوان را به رسمیت بشناسند. ما در تابستان امسال بیشتر به مسئولیت پذیری و مهارت افزایی نوجوانان می‌پردازیم. گروه ما براساس سند چشم انداز هویت پذیری نوجوانان پای کار آمد. بلافاصله بعد از زمانی که حق رای از نوجوانان گرفته شد، ما شاهد آسیب‌های نوجوانان بودیم. باید توجه داشت که برنامه سازی برای نوجوانان سخت است. نوجوانان مثل هم نیستند و همیشه در تکاپو و جنب و جوش هستند.

سالم با اشاره به جدول پخش شبکه امید گفت: جدول پخش شبکه امید با برنامه تحصیلی و درسی بچه‌ها چیده می‌شود و برنامه‌های تولیدی ما از ساعت ۸ صبح در تابستان آغاز به پخش می‌کنند. ما برنامه چاپارخانه را که ویژه روابط عمومی شبکه است، برای تعامل بیشتر با مخاطبان نوجوان راه‌اندازی کردیم.

مدیر شبکه امید بیان کرد: ما اعتقادی به نمایش سلبریتی‌ها نداریم. آنچه ما در ویترین سلبریتی‌ها می‌بینیم، چیزی نیست که در زندگی عادی خود هستند اما نوجوان ما به سمت ویترین چهره‌های سلبریتی ما می‌روند.

سالم درباره برنامه «نارنج و ترنج» اظهار کرد: نارنج و ترنج از برنامه‌های خوب ما در حوزه روابط عمومی اجتماعی بوده؛ اما باتوجه به مشکلات بودجه‌ای که داریم در پی آن هستیم برآورد مالی انجام شود و سری جدید نارنج و ترنج را روی آنتن ببریم.

وی در پایان خطاب به مجری برنامه در تاکید بر زبان فارسی گفت: باید حتما روی زبان فارسی دقت کنیم. «لایو استریت» واژه خارجی است و باید جایگزین شود.

مجری برنامه هم پس از این صحبت‌ها گفت: شما هم بار‌ها از واژه خارجی استفاده کردید (با خنده). سالم ادامه داد: ولی درست کردم، باید تا زمانی که این واژه‌ها جای خود را باز نکرده‌اند، به فکر کلمات فارسی آن باشیم.