به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه گاردین خبر داده است که پس از اعلام حمایت‌های شرکت BP، یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان، در حوزه هنر این بار نوبت به میریام مارگولیس رسیده است تا نسبت به این سرمایه‌گذاری اعتراض کند.

مارک ریلنز هفته پیش به گاردین گفته بود حمایت مالی BP معامله بر سر مجاز شمردن «واقعیت مبهم فعالیت این شرکت» است. وی افزوده بود آرزو نداشته با BP همراهی کندبیش از آنکه «یک دلال اسلحه یا فروشنده تنباکو» را همراهی کند.

مارگولیس گفته از حضور در هر محصول کمپانی تئاتری رویال شکسپیر امتناع می‌کند؛ در حالی که کمپانی حمایتش از شرکت نفتی BP را حفظ کند. او به BBC گفته «ایستادگی مارک ریلنز مطلقاً درست است و من از آن حمایت می‌کنم. من از کمپانی جدا شدم مادامی که از چیزی حمایت می‌کنند که برای جهان زیان‌آور است.»

گرتا تاتبرگ، نوجوان سودی که آغازگر اعتراضات جهانی دبیرستانی‌های در حوزه تغییرات اقلیمی است نیز با نوشتن توییتی از رویکرد ریلنز حمایت کرده است.

شرکت BP یارانه نقدی به مبلغ پنج پوند برای هر مخاطب جوان کمپانی رویال شکسپیر به عنوان معامله حمایتی پنج ساله به ارزش 7میلیون و 500 هزار پوند می‌پردازند. این قرارداد میان سه مؤسسه رویال اپرا هاوس، موزه بریتانیا و گالری پرتره ملی در سال 2016 نیز منعقد شده بود.

این شرکت گفته سرمایه‌گذاریش به تعداد بیشتری از افراد جوان اجازه می‌دهند تا از هنر لذت ببرند و تأکید کرده نسبت به بحران‌های اقلیمی خود را متعهد به همکاری با دولت‌ها و شرکت‌هاست.