الهام پاوه نژاد بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما درباره نمایش «عاشقانه های خیابان» اظهار کرد: شهرام گیل آبادی برای بازی در این نمایش از من دعوت کرد و من متن اولیه نمایشنامه را خواندم. در جلسه‌هایی که با شهرام گیل آبادی و بهمن عباسپور داشتیم, متن بازنویسی شد. از طرفی حضور دو بازیگر خوب و دوستان قدیمی نیز مزید بر علت شد تا در این پروژه همکاری کنم.

وی ادامه داد: من نمایش قبلی شهرام گیل آبادی را متاسفانه ندیدم، چراکه همزمان نمایش دیگری را روی صحنه داشتم. اما شنیده بودم که کاری موفق بود. با متنی که از نمایش خواندم و مونولوگی که برای من نوشته شده بود, کار را دوست داشتم و احساس کردم این نمایش چالش بسیار خوبی دارد.

پاوه نژاد درخصوص متن نمایشنامه و تعاملی بودن آن با تماشاگر گفت: بخش جذاب, چالش برانگیز و سخت این متن همین تعامل و ارتباط با مخاطب است. تمرین های ما بسیار سختی بود. به این علت که ۵۰ درصد اجرا به واکنش و بازخورد تماشاگر باز می‌گردد و ما مدام پیش بینی می‌کردیم که تماشاگر چه واکنشی نشان می‌دهد. اما یک سری سوال‌ها در میان نمایش وجود دارد که نکات کلیدی هستند و در متن گنجانده شده، چراکه قرار است چالش ذهن مخاطب باشد و اصولا کار ما به بهانه عشق تماشاگر را وارد این فضا می‌کند.

بازیگر مجموعه های تلویزیونی درخصوص آشنا شدن مخاطبان با «خانه مادری» و همکاری بیشتر با مجموعه «طلوع بی نشان ها» بیان کرد: مجموعه «طلوع بی نشان ها» مجموعه شناخته شده ای است، به ویژه برای کسانی که دغدغه زحمات بچه‌های کار و کارتن خواب‌ها و محل دروازه غار را دارند. زمانی که کسی فکر کار خیر در سر دارد، ممکن است مجموعه «طلوع بی نشان ها» را نشناسد اما کسی که دغدغه کمک به افراد فرو دست دارد, قطعا «طلوع بی نشان ها» را می‌شناسد اما «خانه مادری» جایی تازه است که حتی من هم پیش از این با آن آشنا نبودم. «خانه مادری» فعالیت اجتماعی مهمی برای زنانِ کار که بچه‌دار هستند یا بچه‌هایی که در خانواده‌های مسئله دار بزرگ می‌شوند, آغاز کرده است. به هر حال این اتفاق مهمی است که ما هم جزئی از آن هسیتم تا بتوانیم با نمایش «عاشقانه های خیابان» هشتگ خانه مادری کجاست را در فضای مجازی برجسته کنیم.

این بازیگر با بیان اینکه با وجود اینکه ۴ شب از اجرای نمایش «عاشقانه‌های خیابان» گذشته است، اما برای من بسیار جالب است که تماشاگران پیام‌ها و تصاویری از مترو را برای من می‌فرستند، گفت: تماشاگران نمایش «عاشقانه های خیابان» طوری شده اند که از مترو به راحتی عبور نمی کنند و این اتفاق بسیار خوب و مهمی است. به این معنا که ما هر روز اتفاقاتی را می بینیم که انگار نمی بینیم. شاید این تلنگری برای ما باشد تا به اطرافیان و مخاطبان خود بگوییم که ما خیلی چیزها را می بینیم ولی آن ها را با چشم دل نمی بینیم.

پاوه نژاد با اشاره به استقبال بی نظیر مخاطبان از نمایش «عاشقانه های خیابان» بیان کرد: از چند شب گذشته ۸۰ ظرفیت برای تماشاگران نمایش باز شده است. این استقبال به چند گزینه بستگی دارد. واقعیت این است که در تئاتر می‌توان از استقبال شب‌های اول و دوم نمایش، استقبال باقی روز‌ها را پیش بینی کرده به این جهت که مخاطبان تئاتر و دوستداران آثار هر یک از بازیگران نمایش در شب‌های نخست نمایش برای تماشا می‌آیند و من معتقدم که شب‌های نخست نمایش شب کنجکاوی است، اما مهم آن است که به مرور زمان این حجم از استقبال باقی بماند، زمانی که ما در شب چهارم اجرا به ظرفیت فروش بیشتر می‌رسیم به این معنا است که بازخورد مثبت مخاطب نقل به نقل گشته و مخاطبان بیشتری را به تماشا دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: قرار بود تعداد خیلی محدودی صندلی برای کسانی که نمی توانند روی زمین بنشینند , گذاشته شود ولی به حدی استقبال زیاد شد که مجبور به افزایش ظرفیت شدیم. من فکر می‌کنم که هر کدام از ما, شهرام گیل آبادی و بازیگران نمایش , آدم کارهای خاص هستیم و پرونده های کاری ما نشان از آثار صاحب اندیشه و فکر هستند و تماشاگری که هر کدام از ما را دنبال می‌کند , تماشاگر خاص است . تماشاگری که برای بیرون آمدن از روزمرگی ها و با دید غیر تجاری این کار را انتخاب می کند و این تماشاگر خاص از جایی به بعد با اثر همراه شده و مخاطب عام را هم بیشتر به سمت کار می کشاند.

پاوه نژاد با اشاره به اینکه معمولا کارها حواشی و مشکلات خاص دارد, گفت: خیلی خوشحالم که با گروه «عاشقانه های خیابان» همکاری می‌کنم. همدلی من , سیما تیرانداز و ژاله صامتی که دوستان قدیمی هستیم , در این کار بسیار جذاب شده و شاید این اولین بار است که به شکل جدی با یکدیگر کار می کنیم , این اعتماد و حال خوب در این کار اثری مثبت بر اجراهای ما دارد و البته بخش اصلی آن به کارگردانی باز می‌گردد که با هوشنمدی عوامل خود را انتخاب می کند و شهرام گیل آبادی همه نقاط کار را به درستی مدیریت کرد. یکی از نقاط مهم دیگر این‌کار برای من همکاری با رضایزدانی‌ است که طبیعتا خواننده‌ مطرح و‌محبوبی است. او‌ در جایگاه بازیگر و همکار بی‌نظیر، منضبط و عالی‌ست که کار کردن با او‌ بسیار لذت‌بخش است. امیدوارم نمایشی که بسیار با شکوه آغاز شده تا پایان هم همین گونه باشد.