به گزارش پارس نیوز، 

کاوه صباغ‌زاده کارگردان جوان سینما درباره احتمال ساخت دومین فیلم خود و حضور در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر گفت: واقعیت امر در حال حاضر مشغول هیچ کاری نیستم زیرا فیلم ساختن نسبت به قبل بسیار گران شده و در مدلی که من فیلم می‌سازم سرمایه گذاران به راحتی همکاری نمی‌کنند.

وی با اشاره به افزایش دستمزد بازیگران تاکید کرد: متاسفانه قیمت بازیگران نسبت به قبل بسیار بالا رفته و در همین حین تعداد آنها به شدت محدود شده است.

این کارگردان جوان سینما با تاکید بر ورود مستقیم سرمایه‌گذاران در انتخاب نقش افزود: امروزه در سینمای ایران سینمادارها، سرمایه گذاران و تهیه کنندگان به کارگردان اجازه استفاده از چهره‌های تازه در سینما را نمی‌دهند، به همین دلیل انتخاب بازیگر در سینمای امروز به دایره بسیار محدودی ختم شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: با توجه به وضعیت انتخاب بازیگر در سینما ترجیح می‌دهم وارد این موج نشده و آهسته آهسته کار خودم را بکنم تا در شرایطی مناسب بتوانم فیلم مورد نظرم را با بازیگرانی که خودم می‌خواهم تولید کنم.

کارگردان فیلم سینمایی "ایتالیا ایتالیا" با اشاره به وجود پتانسیل بالای بازیگران تئاتر اذعان کرد: باور کنید ما چندین برابر بازیگران فعلی سینما در تئاتر استعداد و پتانسیل داریم که اگر به آنها فرصت داده شود به شدت بهتر از بازیگران فعلی کار می‌کنند اما متاسفانه سینما اجازه ورود بازیگران جدید را به خود نمی‌دهد.

وی وضعیت فعلی سینما را به شدت ناراحت کننده خواند و افزود: سینمای امروز گروگان بازیگران شده است، متاسفانه بازیگران تنها به پول در آوردن از سینما فکر می‌کنند و به ندرت بازی خوبی هم از آنها دیده می‌شود، کمتر پیش می‌آید که بازیگران امروز اهمیتی به کیفیت کار بدهند و صرفاً به قرارداد و مبلغ آن فکر می‌کنند.

صباغ زاده با اشاره به الزام استفاده‌ از چهره‌های تکراری در سینمای امروز خاطرنشان کرد: اسپانسرها و تهیه کنندگان امروز به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند که کارگردانان سراغ چهره های جدید بروند، و اگر نه در تئاتر صدها برابر بازیگر داریم، باور کنید مردم از چهره های تکراری خسته شده اند، جامعه از تماشای بیست بازیگر در تمام فیلم‌ها خسته شده است و بهتر است تهیه کنندگان به جای استفاده از آنها به رنگ جدید بخشیدن به سینما فکر کنند.