به گزارش پارس نیوز، 

حسام منظور بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون پس از بازی در سریال موفق «بانوی عمارت» و «برادر جان» در شبکه سه سیما، تصمیم دارد تئاتری را پس از دو سال دوری از صحنه نمایش اجرا کند.

منظور درباره جزئیات تمریناتشان قبل از اجرا در گفت‌وگو با فارس توضیح داد: در حال حاضر مشغول تمرین نمایش هستیم و آخرین مراحل آن را طی می‌کنیم. طبق صحبت‌هایی که با پردیس تئاتر شهرزاد انجام دادیم بعد از اخذ مجوزهای لازم از ابتدای مرداد به صحنه خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه خوش شانس بوده با یک گروه جوان مشغول به کار است، گفت: خوشبختانه گروه ما خلاق و با ایده‌های جدید هستند، از طراحی و بازیگری تا سایر عوامل همه از بچه‌های گروه خودمان هستند. تعدادی هم از گذشته با آنها کار کرده بودیم. در جمع انرژی خوبی در گروه حاکم است و در این مدت ما سعی کردیم بهترین اتفاقاتی که می تواند بیافتد را رقم بزنیم.

منظور درباره محتوای نمایش و موضوع آن توضیح داد:‌ این نمایش درباره ملکه خون‌آشام مجارستان است که یک شخصیت تاریخی محسوب می‌شود. البته در تئاتر همیشه این دام وجود دارد که درباره موضوعات تاریخی به تله بیوگرافی و زندگی افراد بیافتیم.

وی در ادامه افزود: من نه دوست دارم و نه علاقه دارم که نگاه بیوگرافیک و زندگی‌نامه‌ای به مسائل تاریخی داشته باشم، ما به دنبال ایجاد و انجام پرسش‌های جدید درباره زندگی آدم‌ها هستیم وگرنه بیوگرافی را در کتاب و سینما می‌توان جستجو کرد ام در تئاتر نوع دیگری است.کمااینکه سایر نمایشنامه‌نویسان در موضوعات تاریخی در تئاتر رویکرد زندگی‌نامه‌ای نداشته‌اند ما هم از منظر خود به زندگی باتوری نگاه کردیم. رویکرد ما بیشتر پرسشگرانه بوده تا رویکرد بیوگرافیک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دو مؤلفه قصه گویی و سرگرم‌کنندگی در تئاتر خیلی اهمیت دارد،‌گفت: اگر اثری سرگرم کننده نباشد،‌تماشاگر آن را نگاه نمی‌کند و اگر داستان هم نداشته باشد و نتواند قصه بگوید، به خوبی تماشاگر با آن ارتباط نمی‌گیرد.

منظور اظهار داشت: این دو رویکرد همیشه برای من اولویت داشته است و در این نمایش سعی کردم هم اثر سرگرم کننده‌ای و هم قصه را در دست داشته باشم چرا که اگر تماشاگر با اثر ارتباط برقرار نکند، نمی‌تواند لایه‌های دیگر اثر را کشف کند.

بازیگران این نمایش امین طباطبایی، نسیم میرزاده، رامین یحیی زاده، پیام امیر عبدالهیان، هدیه رضایی، هانیه مهری، بردیا رحمتی، مهدی حیدریان، پریسا اسدالهی، آتنا قیدی، ارغوان یاراحمدی به علاوه حسام منظور هستند.

سایر عوامل نمایش داریوش پیرو، طراح صحنه و لباس ، آرمین خیردان، آهنگساز و عرفان ناظر به عنوان مشاور در این نمایش با گروه همکاری می‌کنند.