به گزارش پارس نیوز، 

«محمدرضا رضاییان» درباره ایده اصلی برنامه سحرگاهی «ماه من» گفت: پس از اینکه ما سفارش برنامه را از شبکه گرفتیم اتاق فکر‌های مختلفی را تشکیل دادیم که چطور می‌توان یک برنامه متفاوت سحرگاهی تولید کرد که با شعار شبکه سه که شبکه جوان است، هم‌خوانی داشته باشد و این مسیر هم در همین راستا طراحی شد. ما می‌خواستیم برنامه‌ای داشته باشیم که رنگ و بوی جوانی داشته باشد و این موضوع را در همه بخش‌های برنامه لحاظ کردیم. از دکور و متن و آیتم و رویکرد برنامه همه جوان‌محور بود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های سحر فرد محور است. این برنامه متعلق به سحر است و ما به خلوت مخاطبان راه پیدا می‌کنیم. در زمان‌های دیگر روز شلوغی و اجتماع وجود دارد اما مستقیم در زمان سحر یک به یک با مخاطبان حرف می‌زنید. شاید خیلی پیشنهاد عبادی و عبادی جمعی نتوان داد اما زمان سحر زمان مناجات است و آدم‌ها بیشتر در خلوت خود هستند و ارتباط معنوی با خدا دارند، ما هم تلاش کردیم این خلوت را برای مخاطبان فراهم کنیم.

رضائیان با بیان اینکه آقای شریعی یکی از گزینه‌های انتخاب مجری بودند که خیلی روی ایشان بحث و بررسی کردیم، اظهارداشت: ایشان پیش‌تر اجرا به معنای امروز را خیلی انجام داده بودند از برنامه نیمرخ به بعد برنامه‌های متنوعی حضور داشتند اما مدت ۱۰ سال است که در ساختار محتوای معارفی و شکل و شمایل سمت خدا گیر کرده بودند و به آن معنا توانمندی‌ها و قابلیت‌های اجرای ایشان دیده نمی‌شد و استفاده‌ای از آن نمی‌شد. البته سمت خدا آن میزانسن را می‌طلبد و مخاطب هم همان انتظار را دارد. شاید میزانسن درستی هم چیده شده باشد در آن برنامه ولی آقای شریعتی توانایی‌هایش را کجا بروز بدهد؟ دوستان مختلفی بودند و ما گزینه‌های بسیاری داشتیم اما به نظرم ایشان برای مخاطب آشنازدایی و یک غافلگیری داشت و مخاطب با دیدن او تصویر جدیدی از یک چهره آشنا می‌بیند. این مدل ۱۰ سال است که دیده نشده و این یک فرصت برای تهیه‌کننده است که از آن بهره ببرد و خوشبختانه ما هم تا به حال بازخوردهای خوبی داشته‌ایم. آقای شریعتی مجری فوق‌العاده خوبی در حفظ کردن و اجرای پلاتوها دارد و خیلی بهتر از چیزی بود که تصور داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که خارج کردن شریعتی از قالب و پوسته‌ای که سالهاست در آن رفته برای شما سخت نبود؟ عنوان داشت: واقعیت این است که من از این موضوع خیلی می‌ترسیدم و بارها و بارها با آقای فکری مدیر محترم گروه معارف شبکه سه جلسه داشتیم و چندین بار هم تماس گرفتم و عنوان کردم که من نگرانم و مجری را تغییر بدهیم.

رضاییان در پایان گفت: من مواجه‌ای هم با ایشان نداشتم و ترسم از این بود که برنامه‌‌ای سرد و کسل و خسته کننده داشته باشیم. آنجا شروع به حرف زدن و گپ زدن کردیم و متن‌هایی داشتیم که ایشان اجرا کردند و دیدیم که خیلی خوب بود و برنامه اول را که اجرا کرد من سر صحنه برایش کف زدم.