به گزارش پارس نیوز، 

کریم رجبی کارگردان فیلم سینمایی «طبقه دوم»  اظهار داشت: فیلم «طبقه دوم» موضوعی اجتماعی دارد که داستان آن در خانواده‌ای می‌گذرد که با مشکلات مختلف روبرو می‌شوند، فیلمنامه این فیلم را 2 سال پیش نوشتم اما چون زمینه ساخت فیلم فراهم نبود، ساخته نشد.

رجبی با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر با بازنویسی فیلمنامه کار برای پیش تولید آغاز شده است، افزود: فیلمنامه درباره یک موضوع اجتماعی است، داستان فیلم به این صورت شکل می‌گیرد که دختری با اوضاع مالی خوب عاشق یک پسر موزیسین می‌شود اما پدر خانواده مخالف این ازدواج بوده و دختر تصمیم می‌گیرد با پسر ازدواج کند.

وی افزود: برای هر نقش بازیگران زیادی را مدنظر داشتیم اما تنها کاندیدای من برای کاراکتر حمید که یک روحانی است، امیرحسین صدیق بود. امیرحسین صدیق نیز بعد از خواندن فیلمنامه حاضر به ایفای نقش این کاراکتر شد. شهرزاد کمالزاده، خاطره حاتمی، حمیدرضا هدایتی، فاطمه شکری، فرج گل سفیدی، نصرت میرعظیمی، فرشاد خدایی، یحیی بخت ازاد، احمد صالح وند دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

رجبی خاطرنشان کرد: به نظرم اتفاق خیلی مهمی‌که در این پروژه افتاد همکاری مجدد بنده با امیر معقولی از تصویربرداران بسیار توانمند است. زمانیکه با امیر معقولی برای ساخت این فیلم صحبت کردم فیلمنامه را خواند و تصمیم گرفت که در این پروژه حضور داشته باشند .

کارگردان فیلم سینمایی «طبقه دوم» گفت: تصویربرداری این فیلم سینمایی به تازگی به اتمام رسیده و طی روزهای آینده «طبقه دوم» آماده نمایش خواهد شد.

طبقه+دوم+0

وی درباره انتخاب امیرحسین صدیق برای ایفای نقش یک روحانی در فیلم، گفت: وقتی قصه را دوباره خواندم و گزینه‌های موجود را کنار هم چیدم دیدم از هر لحاظ امیرحسین صدیق به کاراکتر «حمید» نزدیک است. زمانی که این بازیگر جلوی دوربین قرار گرفت دقیقا شاهد همان چیزی بودم که انتظار داشتم. به نظرم اگر کسی به غیر از امیرحسین صدیق در این فیلم ایفای نقش می‌کرد، به چیزی که در ذهنم بود نمی‌رسیدیم. 

رجبی ادامه داد: مهم است زمانیکه فیلمی‌ ساخته می‌شود، شخصیت‌ها در جای خودشان قرار بگیرند، در این زمان است که بیننده آنها را باور می‌کند، امیرحسین صدیق این شخصیت را با اینکه روحانی نیست باور کرده است. 

وی در ادامه درباره انتخاب لوکیشن اصلی فیلمش، گفت: من محله جوادیه را برای فیلمبرداری انتخاب کردم، خودم متولد محله جوادیه‌ام و با فرهنگ و آدم‌‍‌های این محله آشنا هستم.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:

کریم رجبی نویسنده و کارگردان، علیرضا بیاتی تهیه کننده، احسان حاجی صفری مدیر تولید، سید علی اکبر مستشیری مدیر مالی، جلال امیری مرند طراح گریم، داود قلی پور صدا بردار، مهدی جوادی مقدم دستیار اول برنامه ریز، احمد حسینی وند دستیار کارگردان، سجاد جنتی، سعید عاشوری صحنه، شهین رجبی، لیلا علیی  لباس، مریم روزبهانی منشی صحنه، مهدی رضایی دستیار تولید، فهیمه وطن خواه عکاس صحنه، فرشاد خدایی تدوینگر و احمد صالح وند مدیر روابط عمومی این فیلم هستند.