به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از نشریه مارکا، جرارد پیکه، مدافع میانی تیم فوتبال بارسلونا پس از باخت 2 بر یک شب گذشته (شنبه) این تیم مقابل والنسیا در فینال جام حذفی اسپانیا، به خبرنگاران گفت: والنسیا سه بار به سمت دروازه ما حمله کرد و دو بار به گل رسید و بعد از آن بازی را به خوبی بست. ما در پایان نیمه اول و ابتدای نیمه دوم موقعیت‌های خوبی داشتیم. وضعیت بارسلونا؟ من از واکنش تیم به دو گلی که در نیمه اول خوردیم، راضی‌ام. توانستیم یکی از گل‌ها را جبران کنیم و می‌توانستیم بازی را به تساوی هم بکشانیم. والنسیا یک قهرمان لایق برای این رقابت‌هاست و ما هم یک سال خوب را پشت سر گذاشتیم. در واقع هر فصلی که در‌ آن قهرمان لالیگا شوید، فصلی خوب است، اما می‌دانم که انتظارات از ما بیشتر از اینها بود و نشد که آنها را برآورده کنیم. ما با کامی تلخ و شیرین فصل را به پایان می‌رسانیم، چون می‌دانیم که می‌توانستیم بهتر از این باشیم.

پیکه درباره آینده سرمربی‌اش، ارنستو والوده هم اظهار داشت: آینده سرمربی تیم ما را نگران نمی‌کند. باید عملکرد هر یک از ما بازیکنان ارزیابی شود و ببینیم که در کدام بخش‌ها می‌توانستیم بهتر از این بازی کنیم. موضوع آینده مربی جزو مسائلی است که تعیین آن برعهده ما بازیکنان نیست و ما بیش از یک مرتبه به این موضوع تأکید کرده‌ایم. ما دوست داریم که والورده به کارش ادامه دهد. در سطح فردی و گروهی باید عملکرد تیم ارزیابی شود. من فکر می‌کنم که مدیران باشگاه تصمیم‌شان را گرفته‌اند و نظرشان را در این باره گفته‌اند. والورده مربی بوده که جام برده است و می‌تواند به ما کمک کند که جام‌های بیشتری ببریم. وقتی شما برنده نمی‌شوید و اُفت می‌کنید، چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، اما من فکر می‌کنم که ما نمی‌توانیم بابت این اتفاق بهانه بیاوریم. ما بارسلونا هستیم و همیشه محکوم به کسب همه جام‌ها. به والنسیا تبریک می‌گوییم و امیدواریم که سال آینده همه جام‌ها را ببریم.

وی درباره برباد رفتن رؤیای سه‌گانه بارسلونا در این فصل هم تأکید کرد: اگر ما در (بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا) آنفیلد از سد لیورپول عبور کرده بودیم، من مطمئنم که می‌توانستیم امسال سه‌گانه را ببریم. در آن صورت با احساسی متفاوت در اینجا و فینال لیگ قهرمانان حاضر می‌شدیم. باخت به لیورپول واقعاً ضربه روحی بدی به ما زد. انتظارش را نداشتیم که فصل برای ما این‌طور تمام شود.