به گزارش پارس نیوز، مهران مدیری شنبه‌شب در آستانه توزیع سریال جدید خود به نام «هیولا»، مانند سریال «قهوه تلخ» ویدئویی را منتشر کرد و در این ویدئو ضمن دعوت از مردم برای تماشای این سریال، از آن ها خواست که آن را به صورت قانونی ببینند. اولین قسمت از این مجموعه کمدی امروز در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود و مخاطبان دوباره شاهد تماشای نتیجه همکاری مهران مدیری با پیمان قاسم خانی خواهند بود.
یک شاهکارِ مهمِ تحسین‌برانگیز؟
مهران مدیری در ویدئویی که منتشر کرده، از سریالش به عنوان یک اثر «بسیار بسیار مهم» یاد کرده است. او پیش از این هم در یادداشتی که خبر آغاز تصویربرداری سریال را اعلام کرده بود، از صفاتی مانند «تحسین‌برانگیز»، «کمدی اجتماعی فوق‌العاده» و «شاهکار» در وصف «هیولا» استفاده کرده بود. مهران مدیری با این ادعای بزرگ، بیشتر از قبل مخاطب را کنجکاو کرده و مهم‌تر از آن سطح توقع او را بسیار بالا برده است، باید منتظر ماند و دید فاصله «هیولا» تا شاهکار بودن چقدر است و توقع مخاطب تا چه اندازه برآورده خواهد شد.
رقابت سخت «هیولا»
«هیولا» نسبت به دیگر سریال‌هایی که مدیری ویژه شبکه نمایش خانگی ساخته، در شرایط بسیار متفاوتی توزیع می‌شود. سه سریال «نهنگ آبی»، «رقص روی شیشه» و یک اثر کمدی دیگر به نام «سال‌های دور از خانه» در نمایش خانگی در حال پخش هستند، علاوه بر ترافیک سریال‌ها، هزینه خرید DVD سریال و افزایش تعرفه اشتراک ماهیانه در سرویس‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال هم به سهم خود باعث می‌شود این مجموعه نسبت به دیگر ساخته‌های مهران مدیری در نمایش خانگی مسیر سخت‌تری داشته باشد. بنابراین بخشی از مخاطبان ممکن است از راه‌های غیرقانونی و رایگان «هیولا» را تماشا کنند که از نظر مالی به سریال ضربه خواهد زد.
تجربه تلخ «قهوه تلخ»
مهران مدیری با ساخت اولین و البته محبوب‌ترین سریال خود در شبکه نمایش خانگی یعنی «قهوه تلخ»، موفق شد نظر مخاطبان را جلب کند، اما این اثر به پایان نرسید و چند قسمت پایانی سریال هرگز توزیع نشد. هرچند که مدیری بعد از این مجموعه، آثار دیگری ویژه نمایش خانگی تولید کرد اما هیچ کدام از آن‌ها برای مخاطبی که سریال را دنبال کرده و بابت خرید آن پول داده بود، «قهوه تلخ» نشد و در نهایت باعث نشد که خاطره تلخ پایان «قهوه تلخ» از ذهن مردم پاک شود. به هرحال این تجربه منفی در کارنامه مهران مدیری در نمایش خانگی، همیشه همراه او خواهد بود و اکنون «هیولا» دوباره این خاطره ناخوشایند را در ذهن تماشاگر تداعی کرده است.