به گزارش پارس نیوز، مورگان فریمن یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران هالیوود اولین فعالیت بزرگ سینمایی خود را بسیار دیر و در ۵۲ سالگی آغاز کرد.

مورگان فریمن، بازیگر و کارگردان صاحب نام و برنده اسکار است که بیشتر به خاطر فیلم‌هایی همچون «رستگاری در شاوشنگ»، «هفت»، «دختر میلیون دلاری» و سری‌های جدید فیلم سینمایی بتمن شناخته میشود. او جایزه اسکار خود را سال ۲۰۰۵ در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی در فیلم دختر میلیون دلاری دریافت کرد و با فیلم رستگاری در شاوشنگ نیز نامزد اسکار شد؛ وی همچنین در کارنامه وی جایزه گلدن گلوب برای فیلم «رانندگی برای خانم دیزی» نیز دیده میشود.

فیلم رستگاری در شاوشنگ با بازی مورگان فریمن برترین فیلم تاریخ سینما ازنگاه IMDB شناخته میشود و بدون شک فریمن با بازی درخشان خود نقش مهمی درکسب این افتخار داشته است.

اولین فعالیت سینمایی کوتاه وی در سن ۳۴ سالگی با ایفای نقش در فیلم «چه کسی گفته نمیتوانم رینبو را برانم» رقم خود و بزرگترین فیلمی که او برای اولین بار درآن ایفای نقش کرد فیلم «رانندگی برای خانم دیزی» در سال ۱۹۸۹ است که در آن زمان این بازیگر ۵۲ سال داشت و بعد از آن تلاش فریمن برای تبدیل شدن به یک سوپر استار در دنیای سینما اغاز شد و دهه‌ی ۹۰ را با بازی در فیلم‌هایی همچون «شیک و پیک»، «آتش خود پرستی»، «رابین هود» و «شاهزاده دزدان» به دهه طلایی خود تبدیل کرد که تاکنون نیز ادامه دارد.

البته او قبل از فعالیت‌های سینمایی خودف در تئاتر نیز فعالیت داشته است و توانست در سال ۱۹۶۷ نخستین نقش خود را در تئاتر «برادوی» با دستمزد هفته‌ای ۷۰ دلار تجربه کند. در این مدت توانست چند نقش دیگر را در تئاتر به دست آورد و با توانایی‌های که از خود نشان داد توجه کارگردان‌های سریال‌های تلویزیونی را به خود جلب کند.