به گزارش پارس نیوز، تماشای فیلم-تئاتر «بالاخره این زندگی مال کیه؟» به کارگردانی اشکان خیل نژاد و بازی نوید محمدزاده می تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به تئاتر در تعطیلات نوروز باشد.

علاقه‌مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «بالاخره این زندگی مال کیه؟» به کارگردانی اشکان خیل نژاد به آنها پیشنهاد می‌شود.

بازی قدرت و انتخاب نوید محمدزاده در یک تئاتر

این اثر نمایشی نوشته برایان کلارک است که از مهر تا آذر ۹۳ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت. نوید محمدزاده، ندا گلرنگی، الهه شه‌پرست، محمدهادی عطایی، آزاده صمدی، هومن کیایی، مینا کریمی‌جبلی، کیوان ساکت‌اُف، حمید رحیمی، شهاب‌الدین حسین‌پور، سینا بالاهنگ، محمد اشکان‌فر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش درباره کن هَریسن مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه است که در پی یک سانحه رانندگی برای همیشه فلج می‌شود. وضعیت جسمانیِ درمان ناپذیرش چنان است که او تصمیم می‌گیرد از بیمارستان مرخص شود. مبارزه او برای به دست آوردن این امتیاز، مسائل بسیار مهمی را در زمینه اراده آزاد، حرمت انسانی و اخلاق اجتماعی مطرح می‌کند.

این اثر نمایشی درباره حق انتخاب حیات و تداوم زندگی است به شکلی که در اجرا، بیمارستان به مثابه یک نظام قدرت که حق انتخاب را از یکی از شهروندانش گرفته به تصویر کشیده می‌شود اما در نهایت این هریسن است که پیروز می‌شود و تصمیم می‌گیرد به دلیل شرایط نامناسب و اینکه امکان علاجی هم برایش وجود ندارد از بیمارستان مرخص شده و دست به اتانازی بزند.

یکی از ویژگی‌های این نمایش علاوه بر کارگردانی و میزانس هایی که در جهت فضاسازی مناسب بیمارستان شکل‌گرفته است بازی دقیق نوید محمدزاده در نقش یک بیمار قطع نخاعی است. با وجودی که محمدزاده در تمام طول نمایش روی تخت بیمارستان خوابیده و میزانسن ایستایی دارد اما با آگاهی از ویژگی‌های کاراکتری که ایفا می‌کند مرز بین شوخ‌طبعی و خشم را به درستی حفظ کرده است.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی، این محصولات را با قیمت مناسب‌تری تماشا کنند.