به گزارش پارس نیوز،  با گذشت ۱۰ روز از اکران فیلم‌های نوروزی، رقابت در صدر جدول پرفروش‌ها بین دو فیلم «رحمان ۱۴۰۰» و «متری شیش و نیم» در جریان است. به نظر می‌آید در حالی که فروش فیلم کمدی منوچهر هادی با بازی محمدرضا گلزار و مهران مدیری فراز و فرودهای زیادی در چند روز گذشته داشته است، فیلم درام سعید روستایی با بازی نوید محمدزاده و پیمان معادی روند یکنواختی را در گیشه طی می‌کند.
فروش فیلم‌ها در پنجمین روز از فروردین (دوشنبه) با افزایش نسبی همراه شد که به تبع آن مخاطبان بیشتری نیز به تماشای هفت فیلم سینمایی نوروزی در سینماها نشستند. این افزایش فروش در حالی صورت گرفته است که دوشنبه، نخستین روز کاری در سال ۹۸ بود. 
همچنین در این روز فروش قابل توجه فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی ثبت شد و این فیلم اختلافش را با سایر رقبا در گیشه بیشتر از گذشته کرد. در کل میزان فروش و تعداد مخاطبان نسبت به روز یکشنبه چهارم فروردین با افزایش همراه بود و سینماهای سراسر کشور، یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان فروش داشتند و ۹۹ هزار و ۷۰ نفر نیز به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند.
رحمان ۱۴۰۰ اوج می‌گیرد

«رحمان ۱۴۰۰» در این روز توانست رکورد فروش ۶۳۴ میلیون و ۹۸۶ هزار تومانی را به نام خود ثبت کند تا با توجه به تغییرات نه چندان مشهود سایر فیلم‌ها، اختلاف خود را با رقبایش در اکران افزایش دهد و در کل تا به امروز سه میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.
منوچهر هادی در این فیلم که مضمونی کمدی دارد از حضور بازیگران سرشناسی چون محمدرضا گلزار و مهران مدیری بهره برده است. داستان فیلم هم که به مسائل روز از جمله بحث داغ رانت‌خواری و ژن خوب می‌پردازد، در موفقیت گیشه این فیلم موثر بوده است. گلزار پیش از این نیز در فیلم «آینه بغل» که سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است، با این کارگردان همکاری داشت و در کنار جواد عزتی برگ برنده او برای کسب گیشه بود.
«رحمان ۱۴۰۰» از روز نخست اکران تا به امروز با وجود آنکه صدرنشین گیشه اکران نوروزی بوده و بیشترین فروش را در اختیار داشته، اما سیر ثابتی را طی نکرده است. پنج روز نخست اکران، این فیلم (از ۲۵ تا ۲۹ اسفند) نوسان زیادی در فروش داشت و در دو روز پایانی سال طبق روال هر ساله با افت فروش همراه بود. در واقع شیب افزایش فروش آن از روز پنجشنبه اول فروردین آغاز شد و تا روز یکشنبه چهارم فروردین که کاهش نسبی داشت به پایان رسید. این فیلم در این روزها به ترتیب ۳۲۸، ۵۹۴، ۸۱۲، ۸۶۸ و ۷۰۷ میلیون تومان فروش داشته است. در کل ۲۹۶ هزار و ۶۴۳ نفر از آغاز اکران تا به امروز به تماشای «رحمان ۱۴۰۰» نشسته‌اند.
متری شیش و نیم، سودای رکوردزنی

«متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که نزدیک‌ترین تعقیب کننده «رحمان ۱۴۰۰» در اکران است، روز دوشنبه پنجم فروردین تغییری چندانی در میزان فروش خود نداشت و در نهایت با ۴۷۸ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان پرونده خود را بست. این فیلم تا به امروز سه میلیارد و ۶۴ میلیون تومان فروش داشته است و در جایگاه دوم جدول فروش قرار داد، این در حالیست که در رقابت با چهار فیلم کمدی که در حال اکران هستند، «متری شیش و نیم» یک درام جدی است که توانسته در چنین جایگاهی قرار بگیرد.
البته مطمئنا با توجه به مضمون پلیسی فیلم و ترکیب بازیگران «متری شیش و نیم» که عبارتند از پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، گیشه این فیلم پرقوت‌تر هم خواهد شد و با ادامه این روند می‌توان پیش بینی کرد.
«متری شیش و نیم» هم جدای از آنکه با یک روز تاخیر روی پرده رفت، سرنوشت مشابه «رحمان ۱۴۰۰» داشته است و در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند توانست فروش خوبی را تجربه کند اما دو روز پایانی سال، شیب فروشش نزولی شد و از اول تا پنجم فروردین بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت. این فیلم در روز پنجم فروردین کاهش فروش داشت و از ۶۴۵ میلیون تومان به ۴۷۸ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان رسید. تا به امروز ۲۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر به تماشای «متری شیش و نیم» نشسته‌اند که البته با پیش بینی سیدجمال ساداتیان، تهیه کننده این فیلم فاصله بسیاری دارد، او پیش از آغاز اکران نوروزی به خبرآنلاین گفته بود که پیش بینی می‌کند «متری شیش و نیم» در اکران نوروزی پنج تا شش میلیون نفر مخاطب داشته باشد.
سایر فیلم‌های روی پرده چه وضعیتی دارند؟

«چهار انگشت» ساخته حامد محمدی در روز گذشته توانست ۱۸۷ میلیون تومان از گیشه را از آن خود کند تا این فیلم هم به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران بپیوندد و فروش یک میلیارد و ۹۲ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کند. این کارگردان پس از تجربه موفقی که با امیر جعفری و جواد عزتی «اکسیدان» داشت، در این فیلم بار دیگر از این زوج که برگ برنده‌اش به شمار می‌آیند استفاده کرده که تا به امروز نیز نسبتا جواب داده است.
فیلم محمدی که در نخستین روزهای هفته توانسته بود با اختلاف بسیاری نسبت به سایر فیلم‌ها پس از «رحمان ۱۴۰۰» در صدر جدول فروش قرار بگیرد، خیلی زود، ناچار به عقب‌نشینی شد و رقیب سرسختی چون «متری شیش و نیم» پیدا کرد.
در روز دوشنبه، سایر فیلم‌های روی پرده از جمله «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی ۹۰ میلیون تومان، «پیشونی سفید ۳» به کارگردانی سیدجواد هاشمی ۴۹ میلیون تومان، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی ۳۷ میلیون تومان و «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی ۳۶ میلیون تومان فروش داشتند.