به گزارش پارس نیوز، پاشا رستمی بازیگر کاراکتر حامد سریال «لحظه گرک و میش» در گفتگو با خبرنگاران درباره ایفای این نقش که با فراز و فرود‌هایی در طول داستان روبرو است و منابع تحقیقاتی خود گفت: من برای تحقیق در دهه ۶۰ عکس‌های آلبوم خودم و دوستان و آشنایان را نگاه کردم، فکر می‌کنم عکس‌ها بهترین منابعی هستند که حقیقت آدم‌ها را در هر دوره‌ای ثبت می‌کنند و با خیلی از افرادی که در دهه ۶۰ جوانی کرده و روابط اجتماعی را تجربه کردند گفتگو کردم.

عکس‌ها منابع تحقیقانی من در دهه شصت بودند/ همزمانی دو دهه چالش من در این سریال بود

وی ادامه داد: برای دوران دهه هفتاد من یک سری کلید‌ها را برای کاراکتر حامد در نظر گرفتم و از آن‌ها برای ساختن نقش استفاده کردم. کلید اول این بود که زمانی که آدمی به اسارت می‌رود به چه امید‌هایی می‌تواند زنده بماند؟ مهم‌ترین امید برای فردی که دستش از همه جا بریده شده است، دست اندازی به عشقی واقعی است که او را زنده نگه دارد و برای حامد چیزی جز حضور یاسمن نبود. درعین حال چیزی که سعی کردم در این کاراکتر نشان دهم خستگی زیاد حامد پس از اسارت بود که در عین خستگی نمی‌توانست بخوابد. این‌ها کلید‌هایی بود که سعی کردم از آن‌ها استفاده کنم تا بخشی از زندگی کاراکتر را بسازم.

عکس‌ها منابع تحقیقانی من در دهه شصت بودند/ همزمانی دو دهه چالش من در این سریال بود

رستمی با اشاره به پیری هر فرد در مقطعی از زمان که مشکلات زیادی دارد، توضیح داد: ما در دهه هفتاد ریش حامد را سفید‌تر از دهه هشتاد گرفتیم، این اتفاق گا‌ها به طورطبیعی هم رخ می‌دهد وقتی چیزی که باعث خوشحالی و انگیزه است به زندگی شخصی برمی گردد باعث جوانی و شادابی او هم می‌شود. درعین حال سعی کردم شیطنتی را در کاراکتر حامد در دهه ۸۰ ایجاد کنم.

عکس‌ها منابع تحقیقانی من در دهه شصت بودند/ همزمانی دو دهه چالش من در این سریال بود

بازیگر نقش حامد درباره تاثیر نقش مقابلش المیرا دهقانی در ایفای نقشش گفت: المیرا دهقانی بازیگر جوان و با انگیزه‌ای است که کارش را بسیار دوست دارد و به من در ایفای نقش حامد بسیار کمک کرد. عوامل  این کار آقای اسعدیان روی آن خیلی کار کرد و این امکان را به وجود آورد که یک همکاری گروهی به وجود آید تا همه آدم‌ها در کنارهم کار کرده و با هم ارتباط برقرار کنند.

وی افزود:در این سریال روابط به قدری خوب تعریف شده بود که همه به هم کمک کردیم و زمانی که پشت صحنه انرژی خوبی در جریان باشد نه تنها بر بازی کاراکتر‌ها تاثیر میگذارد بلکه از قاب تلویزیون به مخاطبان هم منتقل می‌شود. مجموعه پشت صحنه و بازیگران به همه ما در ایفای نقش هایمان کمک کردند.

رستمی به بازخورد‌های خوب مخاطبان نسبت به کاراکتر حامد اشاره کرد و گفت: مردم با این نقش ارتباط خوبی برقرار کرده و او را بسیار دوست داشتند. من فکر می‌کنم سریال بسیار موفقی داشتیم که مردم با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کردند و این به باورپذیری آن‌ها کمک شایانی کرد.

عکس‌ها منابع تحقیقانی من در دهه شصت بودند/ همزمانی دو دهه چالش من در این سریال بود

وی درباره چالش‌های ایفای نقش در سال‌های مختلف بیان کرد: من دهه شصت و هفتاد را همزمان بازی می‌کردم و من اگرحامد دهه شصت را صبح بازی می‌کردم حامد دهه هفتاد را بعد از ظهر بازی می‌کردم. یکی از چالش‌های زمان، گریمی بود که برایمان در نظر گرفته بودند، برای زمان گریم باید محدودیت‌های تولید را هم در نظر گرفت چرا که هر جلسه چسباندن ریش به صورتم ۳ ساعت طول می‌کشید و برای رساندن کاراکتر به فیلمبرداری زمان کمی وجود داشت. این همزمانی فیلمبرداری در دو دهه، این چالش را ایجاد می‌کرد که بتوانم شخصیت را نسبت به زمان آن جلو ببرم و برای این کار گوش دادن به موسیقی در هنگام فیلمبرداری کمک می کرد تا بین دو زمان سوئیچ کنم.

عکس‌ها منابع تحقیقانی من در دهه شصت بودند/ همزمانی دو دهه چالش من در این سریال بود

این بازیگر درباره ملاک انتخاب نقش هایش پس از سریال «لحظه گرگ و میش» توضیح داد: در ابتدا فیلمنامه برایم اولویت است که بتوانم کاراکتر ماندگاری را خلق کنم و پس از آن تیمی که با آن‌ها کار می‌کنم اهمیت دارد، چون زمان زیادی را با آن‌ها در طول کارسپری می‌کنم.