به گزارش پارس نیوز، گیرمو دل تورور کارگردان برنده اسکار و محبوب مکزیکی در جشنواره گوادالاخارا اعلام که تصمیم به ایجاد یک مرکز بین المللی انیمیشن درمکزیک و در شهر زادگاهش گرفته است. او هدف اصلی این مجموعه را تمرکز روی انیمیشن های «استاپ موشن» اعلام کرده است.

جزئیات کمی از اقدام این کارگردان منتشر شده اما کمک این کارگردان بزرگ به صنعت انیمیشن سازی که یکی از مهمترین بخش‌های این کشور است، بسیار جالب توجه خواهد بود.

دل تورور پیش از این اعلام کرده بود که در حال ساخت انیمیشن پینوکیو برای کمپانی نتفلیکس است. او این انیمیشن را نیز در سبک استاپ موشن یا همان تصویربرداری فریم به فریم از شخصیت داستان خواهد ساخت.

دل تورو نام این مجموعه را مرکز بین المللی انیمیشن نامگذاری کرده که در زبان مکزیکی «Centro Internacional de Animación» نوشته می‌شود. به همین خاطر مخخف این نام یعنی «سیا» را برای این مرکز انتخاب کرده که باعث خنده همه شد.

دل تورو از مراکز ساخت انیمیشن از سراسر جهان دعوت کرد تا در گوالادالاخارا سرمایه گذاری کنند و کارگاه های آموزشی احداث کنند تا میان این مرکز و بازارهای بین المللی روابط متقابل ایجاد شود. لازم به ذکر است که مکزیک، بعد از آمریکا و چین سومین بازار بزرگ انیمیشن در جهان از لحاظ فروش بلیت به حساب می آید.