به گزارش پارس نیوز، سام قریبیان با انتشار این عکس در صفحه اش نوشت:
My top 20 films of 2018:
1-Green Book-Peter Farley
۱-کتاب سبز-پیتر فارلی
ماجراهای واقعی که در دهه ۶۰ میلادی برای “دان شرلی”، پیانیست سیاهپوست جاز و “تونی وَلِلونگا”، محافظ و راننده ایتالیایی الاصل او, هنگام سفر با ماشین به ایالتهای جنوبی و نژادپرست آمریکا (مخصوصا در آن
زمان) به خاطر برگزاری کنسرت رخ داده است.
داستان دو مرد کاملا متفاوت که با هم دوست میشوند، به هم کمک میکنند و از یکدیگر می آموزند.
پیتر فارلی (یکی از برادران فارلی) که همیشه به خاطر یک جنس از کمدی های خاص (که شخصا به آنها علاقه ندارم) معروف بود, ازجمله "احمق و احمق تر" , "من و خودم و آیرین" و " یه چیزی درباره مری هست", در یک چرخش خوب و درست, فیلمی ساخته است بی نظیر که در کارنامه حرفه ایش ماندگار خواهد شد.
پسر تونی وللونگا , فیلمنامه این فیلم را بر اساس خاطرات پدرش, مصاحبه با خود دان شرلی و نامه های پدرش که برای مادر او می فرستاد (و در فیلم هم به آن خوب پرداخت شده) به کمک فارلی نوشته اند.
هرچقدر اعتقاد دارم مارشالا علی برای فیلم "مون لایت" شایسته دریافت جایزه اسکار نبود, اینجا شدید اعتقاد دارم که بازی بی نظیری ارائه داده و به حق برنده این جایزه( آن هم برای بار دوم به فاصله ۳ سال ) شده.
ویگو مورتنسن مثل همیشه عالی است ولی همان کاندیدا شدن برای این بازی به نظرم کفایت می کرد و در مقابل مالیک و بیل شانس برد نداشت.
مورتنسن بازی بد ندارد؛ فقط باید شانس بیاورد و آن سال رقیب قدری نداشته باشد.
دلیل انتخاب این فیلم برای من دقیقا برخلاف آن چیزی است که آکادمی بخاطرش اسکار داد. ولی این بار شانسی یا غیر شانسی نظر من و آکادمی با هم منطبق است.
نام فیلم اشاره به کتاب راهنمای رانندگی در ایالتهای جنوبی آمریکا برای سیاهپوستان دارد که توسط یک پستچی به نام "ویکتور هوگو گرین" با رنگ سبز چاپ میشد.
با ویگو مورتنسن, مارشالا علی, لیندا کاردلینی,
مایک هاتن, سباستین منیسکالکو

و همانطور که اسپایک لی به طنز اشاره کرد: هروقت شخصی برای شخص دیگری رانندگی می کند, او میبازد. (اشاره به سال ۱۹۸۹ و فیلم "رانندگی برای خانم دیزی" و باخت "کار درست را انجام بده" اسپایک)
پ.ن: ممنون که همراه بودید.....تا معرفی فیلمهای سال ۲۰۱۹ ، بدرود.