به گزارش پارس نیوز، کارگردان ژاپنی ثابت کرد که اکنون به عنوان بخشی از حلقه درونی سینمای کشورش شناخته می‌شود.

جوایز اصلی اسکار ژاپن به «دله دزدها» رسید/ تکرار تجربه کوروساوا

به نقل از ورایتی، هیروکازو کورئیدا که زمانی به عنوان یکی از افراد حلقه‌های بیرونی صنعت فیلم ژاپن شناخته می‌شد، حالا توانسته کاملاً حلقه‌های درونی آن یعنی جوایز آکادمی ژاپن را تحت تسخیر خود در بیاورد.

این کارگردان نامی در چهل‌ودومین مراسم سالانه آکادمی که روز اول مارس برگزار شد، برای فیلم درام خانوادگی تیره «دله دزدها» موفق به کسب هشت جایزه شد که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان اشاره کرد. این دومین سال پیاپی است که کورئیدا جایزه بهترین کارگردان سال را از آن خود می‌کند.

جوایز آکادمی ژاپن که توسط انجمن جوایز فیلم آکادمی ژاپن اهدا می‌شود، معادل اسکار ژاپن شناخته می‌شوند، اما تا به حال نتوانسته‌اند همان وقار و پرستیژ را کسب کنند. یک دلیلش این است که این تصور وجود دارد که جوایز توسط افراد حلقه‌های درونی بین خودشان تقسیم می‌شود.

فیلم «دله دزدها» توسط شرکت گاگا در ژاپن اکران شد که به عنوان یک توزیع‌کننده اصلی فیلم‌های ژاپنی شناخته نمی‌شود، اما در عین حال نیرویی قوی در صنعت فیلم این کشور است و تا به حال لیستی طولانی از فیلم‌های معروف بیشتر خارجی از جمله «ویپلش»، «۱۲ سال بردگی»، «آرتیست» و «سخنرانی پادشاه» را توزیع کرده است.

کورئیدا تا قبل از فیلم «پسر کو ندارد نشان از پدر» محصول سال ۲۰۱۳ که نخستین فیلم موفق باکس‌آفیسی او بود و ۲۸.۵ میلیون دلار فروخت، موردتوجه آکادمی قرار نگرفته بود. این فیلم نامزد دریافت چهار جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و کارگردان شد، اما نتوانست چیزی برنده شود.

اما حالا کورئیدا توانسته به اوجی از موفقیت در میان منتقدان و در باکس آفیس برسد که از زمان عصر طلایی بعد از جنگ سینمای ژاپن که در آن آکیرا کوروساوا هم صندلی‌های سینما را پر می‌کرد و هم جوایز را درو می‌کرد، کسی نتوانسته بود به آن دست پیدا کند.

پروژه بعدی این کارگردان «حقیقت» نام دارد و درامی است با نقش‌آفرینی کاترین دنوو و ژولیت بینوش که احتمال زیاد می‌تواند دوباره پای کورئیدا را که با «دله دزدها» برنده جایزه نخل طلای فستیوال فیلم کن شد، به کن باز کند.