به گزارش پارس نیوز، محمدحسین مهدویان، کارگردان سینما که جزو هیئت داوران انتخاب چهره برتر سال ۹۷ برنامه «فرمول یک» است، درباره انتخاب این چهره‌ها گفت:«برنامه «فرمول یک»، لیستی ۴۰ نفره را در اختیار من قرار داد برای اینکه از دیدگاه خودم، ۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ را انتخاب کنم و واقعیت این است که من تصمیم گرفتم ۱۰ زن را انتخاب کنم، چون آن‌ها موانع بیشتری را پیش روی خود دارند.»

او ادامه داد:«خانم صغری خانی، رفتگری هستند که با این شغل خانواده را اداره می‌کنند، نفر دوم لیست من خانم لعبت گرانپایه هستند؛ پزشک زنی که ویزیت‌های رایگان بی‌شماری انجام داده‌اند. نفر سوم این فهرست به نام خانم نرگس کلباسی است که فکر می‌کنم مردم ایران او را به خوبی می‌شناسند. زن جوان خودساخته‌ای که همه زندگی خود را وقف مردم کرده است.»

کارگردان «ماجرای نیمروز؛ رد خون» ادامه داد: «نفر چهارم لیست من خانم علیمرادیان نماینده گروه یاران نجات است که این گروه جامعه هدفش را نجات زندانیان محکوم به قصاص قرار داده است.»

مهدویان تاکید کرد:«نفر پنجم خانم زیبا عزیزی و نفر ششم خانم عصمت احمدیان مادر شهید و کارآفرین نمونه هستند، نفر هفتم خانم غله‌زاری فعال محیط زیست، نفر بعدی خانم طناز بحری هستند که روی مهاجرت معکوس کار کردند، خانم فاطمه ملکی و خانم فاطمه رحیماوی از اهواز که عکاس معروف واقعه تروریستی اهواز هستند هم در لیست من قرار می‌گیرند.»

بیش از ۳۰ نفر از چهره‌های شناخته شده حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، علمی و دانشگاهی اعضای هیات انتخاب چهره‌های برگزیده بودند که با آرای خود گزینه‌های پیشنهادی شان به عنوان ۱۱ چهره برگزیده را مشخص کردند.

به گفته علی ضیا، مجری و تهیه کننده «فرمول یک»، ایده و استراتژی اصلی پیگیری و ساخت برنامه‌ای با هدف انتخاب چهره برگزیده سال با رویکرد اجتماعی، تلاش برای دیدن افرادی در بطن جامعه است که با وجود کارهای بزرگ و مهم‌شان تاکنون به هر دلیلی آن‌طور که باید یا دیده نشده‌اند و یا کمتر دیده شده‌اند.

با اعلام ۱۱ گزینه نهایی منتخب، تا روز ۲۵ اسفندماه رأی‌گیری از طریق پیامک رایگان، اپلیکیشن و همچنین حضوری با مراجعه به فرهنگسراهایی چون رسانه، اشراق،‌ ارسباران و.. ممکن خواهد بود و چهره‌های برگزیده مهمان برنامه تحویل سال شبکه یک خواهند شد.