به گزارش پارس نیوز، کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون پنجشنبه ۲ اسفند در برنامه «اختیاریه» از سری برنامه‌های شبکه پنج سیما حضور یافت و درباره موضوعات مختلف صحبت کرد. پس از آن که فیلمی از نخستین تجربه حضور حرفه‌ای دیرباز درتئاتر پخش شد و  این بازیگر از حس و حالش در آن روز‌ها و ماجرای عاشق شدنش گفت.

همچنین دیرباز ادامه داد: این تئاتر برای ۲۳ سال پیش است. خیلی لحظات نابِ عاشقی بود. من آنجا عاشقم شدم و ازدواج کردم. این اولین بار است که این ماجرا را تعریف می‌کنم؛ چراکه خیلی زیاد درباره زندگی خصوصی‌ام تا به حال صحبت نکردم. در این تئاتر من نقش سیاوش را بازی می‌کردم و همسرم نقش فرنگیس بود که در صحنه این عشق اتفاق می‌افتد. ما دو کاراکتر عاشق را ۳۰ شببازی کردیم و ثمره عشق آن زمان دختری پنج ساله به اسم نیاز دیرباز است.

در ادامه برنامه دیرباز به فعالیت حرفه ایش و نرسیدن به موفقیت های بیش از این گفت: به نظر می‌رسد، آن اتفاق بزرگ برای من در سینما رقم نخورده است. مقصر بخشی از این عدم موفقیت من بودم و یک بخشی هم من مقصر نبودم. وقتی شروع کارهایم در سینما با سیمرغ مصادف شد. لطف خدا شامل هم شد. اما الان آن انگیزه قبل را ندارم و در دو سه سال اخیر دنبال بازگشت به همان دوران هستم. بعد از کسب سیمرغ دو سال کار نکردم تا فیلم «به نام پدر» اثر ابراهیم حاتمی کیا به من پیشنهاد شد. احساس می‌کردم، فیلم بعدی‌ام پس از دریافت سیمرغ رای هیئت داوران را به همه می‌تواند ثابت کند. پس از اینکه «به نام پدر» را بازی کردم و مجدد نامزد دریافت سیمرغ شدم، خیالم راحت شد که حرکتم رو به جلو است. سپس در «در چشم باد» را بازی کردم. «اخراجی‌ها» من را به سینمای پرفروش وارد کرد. من آن سال‌ها از پرفروش بودن این فیلم خیلی خوشحال بودم. بعد از آن می‌خواستم، نقش‌های جذابی مانند مجید سوزوکی را تکرار کنم. موضوع مادیات برایم اهمیت پیدا کرد. دوست داشتم پشرفت کنم و خانه بخرم. من اشتباهم این بود که می‌گفتم اشکال ندارد، فیلم بد بازی کنم. اگر به هنرجویی بخواهم درس بدهم، این نکته را ذکر می‌کنم که اجازه ندارد، فیلم بد بازی کنم. پس از چند سال به خودم آمدم دیدم چاق شدم و با آنچه می خواستم فاصله گرفته ام.

در بخش دیگری از برنامه «اختیاریه» مجری برنامه عکس شهیدان امیر حسین خدمت و مجید خدمت را به کامبیز دیرباز می‌دهد و دیرباز اتفاقی عجیب را بیان می‌کرد. در این عکس تاریخ شهادت این دو برادر شهید همزمان بود با تاریخ تولد کامبیز دیرباز و برادرش. دیرباز گفت: این موضوع را چند وقت پیش متوجه شدم. این اتفاق نشان داد که خدا نقش مجید سوزوکی که بر اساس زندگی واقعی مجید خدمت است را بازی کنم. اعتقاد دارم که نقش آفرینی ما در دنیا بر اساس تقدیر خداوند است.