به گزارش پارس نیوز، فاطمه معتمدآریا بازیگر فیلم «بنفشه آفریقایی»، در نشست خبری فیلم حضور فیزیکی نداشت، اما با استفاده از تماس ویدئوی در جلسه حاضر شد.در دومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی‌حقیقی به نمایش درآمد و سپس عوامل برای نشست خبری حاضر شدند در حالی که فاطمه معتمدآریا غایب بود. او که به دلیل حضور در صحنه فیلمبرداری در جلسه حاضر نبود با ارتباط ویدئوی اعلام حضور کرد و گفت: «به همه دوستان سلام می‌کنم. خیلی خوشحالم عوامل فیلم را می‌بینم. ممنونم از تمام زحماتی که بابت تهیه این فیلم کشیدید.»

گرچه حضور معتمدآریا کوتاه بود، اما زندحقیقی در صحبت‌هایش به نقش او در انتخاب سعید آقاخانی برای بازی در این فیلم اشاره کرد: «صددرصد آقای بابک انتخاب ما برای نقش فریدون بودند. اما در مورد آقای آقاخانی و خانم معتمدآریا، چون بحث سن بازیگران مطرح بود، بعد از انتخاب خانم معتمدآریا، توصیه ایشان حضور آقای سعید آقاخانی بود که پیشنهاد بسیار خوبی بود.»

چطور می‌شود بدون رفتن به آمریکا یا ایتالیا دلمان برای بعضی مکان‌ها در آنجا تنگ شود؟

تهیه‌کننده فیلم «بنفشه آفریقایی» علیرضا شجاع‌نوری بازیگر نام‌آشنای سینما است. او در نشست پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم در پردیس ملت درباره یکی از پدیده‌های جالب در سینما که مخاطب را با فیلم درگیر می‌کند سخن گفت: «خارجی‌هایی که فیلم‌هایی از این دست را می‌بینند دوست دارند زندگی در این فضای نوستالژیک را تجربه کنند. اگر ما بتوانیم فیلم‌هایی ارائه کنیم که در کوچه پس کوچه‌های ما چه می‌گذرد، می‌تواند برای خارجی‌ها خوشایند باشد.

البته این اصلا اتفاق آسانی نیست. باید ساخته شود تا جا بیفتد. این حالت در سینمای هالیوود یا مثلا سینمای ایتالیا هم هست. بدون آن که به این کشور‌ها رفته باشیم دل‌مان برای بعضی جا‌ها تنگ می‌شود. من فکر می‌کنم ما باید تلاش کنیم در این حوزه فیلمسازی قدم برداریم.»

اصلا چرا «بنفشه آفریقایی»؟

مونا زندی حقیقی در مورد انتخاب نام فیلم گفت: «نام فیلم در ابتدای تابستان بود و بعد نامش شد زنگاری. در ادامه کم کم خود بنفشه آفریقایی در داستان نقش ویژه‌ای گرفت و بالا آمد. ضمن اینکه بنفشه آفریقایی بسیار گیاه ویژه‌ای است و به همین علت با شخصیتی مثل شکوه همخوانی داشت. به این علت در نهایت به این اسم رسیدیم.»

لوکیشن فیلم

شجاع نوری تهیه کننده فیلم در مورد طراحی صحنه توضیحاتی را ارائه داد: «ما مدت‌ها دنبال لوکیشین فیلم بودیم. ابتدا خانه‌های سمت تفرش را دیدیم و در ادامه هم خانه‌های اطراف تهران را بازبینی کردیم تا در ادامه توانستیم این خانه را در آمل پیدا کنیم. خانه‌ای که کاملا مخروبه بود و شهرداری می‌خواست آن را پارکینگ کند. ما از شهرداری اجازه گرفتیم فضای این خانه را ساختیم و رنگ کرده و گچ کاری کردیم و توانستیم این خانه را برای فیلم آماده کنیم.»