به گزارش پارس نیوز، بیوک میرزایی گفت: بیشترین کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنم درباره هنر و بازیگری است و این روز‌ها نمایشنامه‌ای با عنوان «آتش سوزی‌ها» نوشته وجدی معود ترجمه محمدرضا خاکی را در دست گرفته‌ام که نظرم را خیلی جلب کرده است.

وی بیان کرد: این نمایشنامه نمایشنامه بسیار خوبی از نویسنده‌ای لبنانی وجدی معود است که وصف حال و شرایط جامعه ماست. وی در این کتاب به مبارزه مسلمانان با یهودی‌ها اشاره می‌کند و به قدری خوب به این موضوع پرداخته که وقتی مطالعه می‌کنم حس می‌کنم مسائل و معضلات ما را بیان می‌کند.

این بازیگر اظهار کرد: من به عنوان هنرپیشه وقتی با چنین متونی مواجه می‌شوم دوست دارم آن‌ها را اجرا کنم اگرچه محدودیت‌ها و ماموریت‌ها باعث می‌شود تا کار‌هایی از این دست کمتر موقعیت اجرایی پیدا کند.

در بخشی از این کتاب آمده است:

وقتی که سر دفتر لوبل، وصیت‌نامه نوال مروان، مادر فرزندان دوقلو، ژان و سیمون را برای آن‌ها قرائت می‌کند، باعث زنده شدن داستان تولد مبهم این خواهر و برادر، و طرح پرسش‌هایی درباره گذشته آن‌ها می‌شود: چه کسی پدرشان بوده است؟ چگونه دور از سرزمین مادری، در کشور کانادا، به دنیا آمده‌اند؟ سر دفتر لوبل نامه‌های در بسته‌ای از طرف مادرشان، به هر یک از آن‌ها می‌دهد و تاکید می‌کند که یکی باید به دست پدری برسد که گمان می‌کنند مرده است، و نامه دیگر، به برادری که تا آن لحظه کوچک‌ترین اطلاعی از وجودش نداشتند. دنیایی از پرسش و درد وجود ژان و سیمون را قرا می‌گیرد: در گذشته این خانواده، داستان‌های غم‌انگیز و خطا‌های غیر منتظره و جبران‌ناپذبر پنهان شده‌ای وجود دارد.