به گزارش پارس نیوز، یک روزنامه‌نگار باسابقه معتقد است که مصاحبه اخیر بهاره رهنما و فائزه هاشمی دارای محتوای خاصی نبود و نباید تا این اندازه به آن پرداخته می‌شد.
فریدون صدیقی ـ استاد روزنامه‌نگاری ـ درباره مصاحبه جنجالی بهاره رهنما (بازیگر) با فائزه هاشمی (از چهره‌های سیاسی) بیان کرد: بیشتر جنجال‌های این مصاحبه به خاطر شیوه نگارش عبارت فائزه توسط بهاره رهنما در فضای مجازی او بود. درواقع در این جریان حاشیه بر متن غلبه کرده است. امروزه متن‌ها دیگر به معرفت‌شناسی افراد کمکی نمی‌کنند و مردم بیشتر به دنبال حاشیه هستند.
او ادامه داد: در جامعه امروزی متن‌هایی طرفدار دارند که یک آورده برای مخاطب داشته باشند و بتوانند با آن به برخی از نیازهای خود پاسخ دهند. رسانه‌های ما پاسخ‌گوی نیازها و مطالبات مردم نیست و بخشی از رویکردهای آن‌ها تفننی و سرگم‌کننده است.
صدیقی که با برنامه «تهران من» رادیو تهران گفت وگو می‌کرد، در پاسخ به اینکه آیا درست است که یک فرد غیرحرفه‌ای و سلبریتی وارد فضای روزنامه‌نگاری شود و با یک چهره مهم و یا سیاسی مصاحبه کند؟ گفت: این موضوع از دو زاویه قابل بررسی است؛ یک اینکه آیا این مصاحبه به خواست روزنامه شرق بوده یا به خواست بهاره رهنما و یا خود هاشمی؛ البته ممکن است برای این مصاحبه از طرف رهنما و هاشمی توافقی نیز صورت گرفته باشد. ولی من بر این باورم که اگر به خواست روزنامه شرق بوده باشد خیلی اتفاق عجیبی نیست چون از طرفی رهنما به بهانه فیلم هاشمی وارد بحث با او شده و خود رهنما نیز بازیگر است و با این بعد آشنایی دارد و هم اینکه هنرمندی اهل قلم است و خیلی از فضای رسانه دور نیست و کم و بیش با آن آشناست.
او افزود: درباره حرفه‌ای نبودن این اتفاق می‌توانم بگویم که گاهی ممکن است یک روزنامه‌نگار با فردی مصاحبه کند و کارش در آخر خوب باشد ولی گاهی هم ممکن است نتواند با مصاحبه شونده ارتباط بگیرد و مصاحبه خوب نشود. لزوما نباید مصاحبه کننده یک فرد حرفه‌ای باشد چون ممکن است مصاحبه شونده با آن فرد غیرحرفه‌ای در روزنامه‌نگاری احساس راحتی داشته باشد و بهتر صحبت کند. همانگونه که در این مصاحبه دیده شد. البته در این مصاحبه رهنما به خاطر علاقه شخصی‌اش به هاشمی جانبداری داشت و این امر به وضوح در مصاحبه دیده می‌شد ولی هاشمی به سوالات او به خوبی پاسخ داده است. چون هر دو در این بحث دارای اشتراکاتی نیز بوده‌اند.
این روزنامه‌نگار همچنین در پاسخ به اینکه آیا مطبوعات قصد دارند با این کار مخاطب جمع کنند و اینکه آیا این کار درست است؟ گفت: ایرادی ندارد. چون در رادیو و تلویزیون نیز این اتفاق می‌افتد؛ مثلا در تلویزیون برای جذب مخاطب رضا گلزار یا حمید گودرزی را می‌آورند. البته گمان نمی‌کنم روزنامه شرق با این مصاحبه توانسته باشد در آن روز تیراژ خود را بالا ببرد ولی اگر استفاده از چهره‌ها برای جذب مخاطب در فضای درست و حرفه‌ای اتفاق بیفتد ایرادی ندارد.
او ادامه داد که این مصاحبه به کند و کاو درباره شخصیت فائزه هاشمی پرداخته ولی می‌توانست مسیر بهتری را در پیش بگیرد.
صدیقی در همین راستا گفت: در کل این مصاحبه ریتم خاصی را دارا نبود و دارای محتوای خاصی نیز نبود که بعدا بتواند بازنشر شود و به آن پرداخته شود. همچنین آن غلط املایی برای هرکسی می‌توانست پیش آید و نباید آن قدر به آن توجه میشد.