فواید فلفل قرمز برای سلامتی بدن بسیار زیاد است و مصرف آن بسیار بای بدن مفید است.در این مطلب از پارس نیوز ما شما را با فواید شگفت انگیز فلفل قرمز آشنا خواهیم کرد.

 فلفل گیاهی است که در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند. میوه این گیاه به صورت خام، خشک، پخته شده و یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی مصرف می‌شود. میوه فلفل قرمز در پوشش های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ، زرد، نارنجی و یا قرمز به خود می‌گیرد و می‌روید. خواص فلفل قرمز و فواید دارویی آن بسیار فراوان هستند از جمله این خواص کمک به کاهش وزن است.

فلفل قرمز خواص دارویی فراوانی دارد و به همین دلیل استفاده از این ادویه در بسیاری از غذاها رواج پیدا کرده است. فلفل قرمز که طعم تندی دارد می‌تواند کمک بزرگی در کاهش وزن داشته باشد. نوعی عصاره که از فلفل قرمز گرفته می‌شود در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع لک و انواع کک و مک و همچنین رفع التهاب پوست موثر است.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : خواص شگفت انگیز پاپریکا برای پوست ، مو و سلامتی

ارزش غذایی فلفل قرمز تند

حقایق تغذیه‌ای برای ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) فلفل چیلی قرمز، خام، و تازه:

کالری: ۶

آب: ۸۸٪

پروتئین:۳/۰ گرم

کربوهیدرات‌ها:۳/۱ گرم

شکر:۸/۰ گرم

فیبر: ۲/۰گرم

چربی: ۱/۰گرم

ویتامین‌ها و مواد معدنی فلفل قرمز تند

فلفل قرمز تند یا چیلی، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. با این حال، از آنجا که فقط به مقدار کم خورده می‌شوند، سهم آن‌ها در مصرف روزانه شما بسیار ناچیز است. خواص فلفل قرمز تند بسیار مورد توجه و مهم است. درک آن که چه چیزی را به بدن خود می‌دهیم و آگاه باشیم به خواص ادویه‌های مختلف که در طول روز مصرف می‌کنیم، به ما کمک می‌کند تا به بدن خود بیشتر اهمیت دهیم و به مصرف مواد خوراکی خود، دقت بیشتری بورزیم. 

ویتامین C: فلفل چیلی از نظر این آنتی اکسیدان قوی، بسیار غنی است، و برای بهبود زخم و عملکرد ایمنی بدن مهم است.

ویتامین B۶: خانواده‌ای از ویتامین‌های گروه  B،  B۶در متابولیسم انرژی نقش دارد.

ویتامین K۱: ویتامین K۱ که به عنوان فیلوکینون نیز شناخته می‌شود، برای لخته شدن خون و سلامت استخوان‌ها و کلیه‌ها ضروری است.

پتاسیم: یک ماده معدنی ضروری در رژیم غذایی است و عملکردهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد، و ممکن است در صورت مصرف مقادیر کافی، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

مس: مس که غالباً در رژیم غذایی غربی وجود ندارد، یک عنصر کمیاب اساسی است که برای  داشتن استخوان‌های قوی و نورون‌های سالم مهم است.

ویتامین A: فلفل قرمز سرشار از بتا کاروتن است که بدن شما، آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند.

این ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق‌العاده، بخشی از دلیل محبوبیت و البته فواید سلامتی و خواص فلفل قرمز تند هستند. در شرکت سحرخیز، اولویت ما، حفظ کیفیت با استفاده از بهترین مواد درجه یک است. تمام محصولات سحرخیز، با بالاترین استاندارد به دست شما می‌رسد و افتخار می‌کنیم که کیفیت را همیشه مقدم بر هر مورد دیگه‌ای، در اولویت قرار داده‌ایم. 

شما می‌توانید برای خرید محصولات فلفل تند سحرخیز، از طریق وب‌سایت ما اقدام کنید. در کمترین زمان ممکن، محصول مورد نظرتان را به دست شما می‌رسانیم. 

ترکیبات گیاهی فلفل قرمز تند

فلفل قرمز تند یا چیلی منبع غنی کپسایسین تند است. آن‌ها همچنین از نظر آنتی اکسیدان کاروتنوئیدها بسیار غنی هستند که با فواید بی‌شماری برای سلامتی مرتبط هستند. در اینجا، اصلی‌ترین ترکیبات گیاهی فعال زیستی موجود در فلفل قرمز وجود دارد.

کپسانتین: کاروتنوئید اصلی موجود در فلفل قرمز - تا ۵۰٪ از کل محتوا شامل کاروتنوئید است - کپسانتین مسئول رنگ قرمز آن‌ها است. خواص آنتی اکسیدانی قوی آن ممکن است با سرطان مقابله کند.

ویولاگزانتین: مهم‌ترین آنتی اکسیدان کاروتنوئید در فلفل‌های چیلی زرد است، ویولاگزانتین ۳۷-۶۸٪ از کل محتوای کاروتنوئید را تشکیل می‌دهد.

لوتئین: میزان لوتئین بیشتر در فلفل چیلی سبز (نابالغ) وجود دارد که با بلوغ کاهش می‌یابد. مصرف زیاد لوتئین با بهبود سلامت چشم ارتباط دارد.

کپسایسین: کپسایسین که یکی از بیشترین ترکیبات گیاهی مورد مطالعه در فلفل چیلی است، عامل عطر و طعم تند (گرم) و بسیاری از اثرات آن بر سلامتی است.

اسید سیناپیک: این آنتی اکسیدان که به عنوان اسید سیناپینیک نیز شناخته می‌شود، دارای خواص درمانی زیادی است.

اسید فرولیک: مشابه اسید سیناپیک، فرولیک اسید یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مختلف کمک کند.

محتوای آنتی اکسیدانی فلفل قرمز تند (چیلی) بسیار بالاتر از فلفل سبز است.

فواید فلفل قرمز تند 

فواید فلفل قرمز برای روده بزرگ

فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که سلامت معده را حفظ می‌کند ومی تواند زخم معده را درمان کند. این فلفل حاوی آنتی اکسیدان و سایر ترکیباتی است که برای تسکین مشکلات گوارشی مانند اختلالات معده، گاز‌های روده‌ای و اسهال و گرفتگی عضلات عمل می‌کند، زیرا باعث تحریک آب معده شده و بر اسیدیته آن تأثیر می‌گذارد و از تحریک جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از سرطان از فواید فلفل قرمز

یکی دیگر از مزایای فلفل تند نقش آن به عنوان یک داروی طبیعی برای مبارزه با سرطان است و طبق مطالعات آمریکایی در مورد سرطان، فلفل  با تخریب انواع اساسی رده‌های سلول‌های سرطانی و همچنین درمان سایر سرطان‌ها، به از بین بردن سلول‌های سرطانی در خون و از بین بردن سرطان پروستات کمک می‌کند.

درمان گلو درد از فواید فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی بتاکاروتن و ویتامین A است که به این ادویه رنگ قرمز می‌بخشد. ویتامین A به سلامت سیستم تنفسی، سیستم ادراری و دستگاه گوارش کمک می‌کند. فلفل قرمز همچنین حاوی ویتامین C بوده و به تقویت ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها کمک می‌کنند.

این ماده غذایی  برای کسانی که از آلرژی رنج می‌برد نیز مفید است؛ زیرا حاوی کپسایسین است که علائم آلرژیک را کاهش داده و با عفونت‌های مزمن که روی سینوس‌ها تأثیر می‌گذارد مبارزه می‌کند، زیرا حاوی عوامل ضد باکتری است.

فواید فلفل قرمز برای درد مفاصل

فلفل، درد انواع میگرن، سردرد و درد‌های مفصلی آرام می‌کند. با قرار دادن آن روی پوست می‌توان از وجود ماده شیمیایی P که ماده انتقال پیام به مغز است، کاست.

بهبود عملکرد مغز از فواید فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی آهن و اکسیژن است که جریان خون را افزایش می‌دهد و در تولید هموگلوبین در مغز نقش دارد و عملکرد شناختی را حفظ می‌کند که این امر احتمال بروز اختلالات شناختی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش می‌دهد.

ضد خونریزی

یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضد خونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می شود.

 

توانایی کنترل درد از فواید فلفل قرمز

خاصیت شگفت آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می رساند. به همین ترتیب اثر ضد التهاب نیز دارد.

کمک به دستگاه هاضمه از فواید فلفل قرمز

به معده کمک می کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد و میزان رفلکس اسید معده را کاهش می دهد.

موثر در کاهش وزن از فواید فلفل قرمز

آمار جدید انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که نزدیک به 150 میلیون بزرگسال و یک سوم کودکان در آمریکا اضافه وزن یا چاقی بیمارگونه دارند. درحالی که رژیم غذایی ساده و تمرینات ورزشی معمولی برای تغییر این وضعیت مفید است، تحقیقات نشان داده است که استفاده از فلفل قرمز در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می شود، چون سبب تحرک بیشتر می شود. این وقتی بسیار ارزشمند است که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشد. همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است. فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه مند به غذاهای تند است.

فواید فلفل قرمز برای سلامت قلب

یکی از فواید فلفل قرمز این است که باعث افزایش سلامت قلب و عملکرد آن می‌شود فلفل قرمز همچنین میزان کلسترول در خون و رسوبات چربی را کاهش می‌دهد و در نتیجه از لخته شدن خون زیاد جلوگیری کرد، به گردش خون کمک می‌کند و رگ‌های خونی را گسترش می‌دهد.

ایمنی بدن را تقویت می‌کند

فلفل قرمز حاوی مقادیر زیادی ویتامین اعم از ویتامین A و ویتامین C است. ویتامین A برای حمایت از بافت‌های غشای مخاطی مانند مجاری تنفسی، دستگاه‌های روده و سیستم ادراری کار می‌کند و ویتامین C به تشکیل و حفظ بافت‌های پیوندی و قلبی عروقی کمک می‌کند. از جمله دیگر مزایای فلفل تند از بین بردن میکروب‌ها و مواد تحریک کننده در بدن است و در صورت استعمال آن روی بینی باعث آب ریزش بینی می‌شود. همچنین به کاهش پسوریازیس کمک می‌کند، بیماری که باعث خارش پوست و منجر به ظهور لکه‌های پوستی زشت می‌شود..

کاهش مدت زمان بیماری

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که هنگام مریضی، آب پرتقال می‌نوشید، فبلاً از اهمیت ویتامین C در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن خود آگاه بودید. مطالعات نشان می‌دهد، در حالی که ویتامین C نمی‌تواند به طور کامل از سرماخوردگی جلوگیری کند، مصرف بیشتر ویتامین C در هنگام بیماری، می‌تواند مدت زمان بیماری شما را کاهش دهد. در فلفل قرمز تند، ویتامین C حتی بیشتر از پرتقال است. بنابراین، اگر آب پرتقال مورد علاقۀ شما نیست، به جای آن می‌توانید از خوردن فلفل قرمز تند احساس خوبی داشته باشید. البته باید حواستان به تندی و عطر خاص آن باشد.

مبارزه با التهاب از فواید فلفل قرمز

کپسایسین موجود در فلفل قرمز چیلی به عنوان یک درمان مؤثر برای اختلالات رشته‌های عصب حسی، از جمله درد مرتبط با التهاب مفاصل، پسوریازیس و نوروپاتی دیابتی مورد مطالعه قرار گرفته است.

کپسایسین ماده‌ای شیمیایی تند موجود در فلفل‌های چیلی است که گیاهانی از سرده کپسیکوم می‌باشند. این ماده در فلفل‌های تند (سبز و قرمز) یافت می‌شود. علت اصلی تند بودن فلفل‌ها همین ماده است و خوردن آن باعث افزایش دمای بدن و احساس گرمی می‌شود.

کاهش زخم معده از فواید فلفل قرمز

تحقیقات نشان داده‌است که کپسایسین موجود در فلفل تند، باعث کاهش بروز زخم معده می‌شود؛ کپسایسین، موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید مخاط به وسیله دیواره معده می‌شود، بنابراین بافت معده در برابر ترشح اسید معده مصون باقی می‌ماند. مطالعات نشان داده است، که خوردن ۲۰ گرم فلفل، حدود ۳۰ دقیقه قبل از خوردن یک عدد آسپیرین، از اثرات تخریبی این دارو بر بافت معده و دوازدهه، در اثر مصرف طولانی مدت مواد شیمیایی آن جلوگیری می‌کند.

سرشار از ویتامین c

فلفل چیلی غنی از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که برای ترمیم زخم و عملکرد سیستم ایمنی بدن مهم است؛ متخصصان توصیه می‌کنند،  فلفل قرمز حاوی بیش از ۲۰۰ درصد ویتامین C مصرفی روزانه شماست. ویتامین C علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان قوی است، به جذب مناسب آهن نیز کمک می‌کند. اگر کمبود آهن دارید، سعی کنید فلفل قرمز را با منبع آهن خود ترکیب کنید تا حداکثر جذب را داشته باشید.

میگرن را تسکین می‌دهد

کپسایسین فلفل چیلی نیز پتانسیل بالایی در درمان سردرد و میگرن دارد. بر اساس مطالعه‌ای که توسط آکادمی آمریکایی عصب شناسی در فیلادلفیا انجام شد، 18 بیمار مبتلا به سردرد با کپسایسین داخل بینی تحت درمان قرار گرفتند.

کاهش خطرت دیابت نوع ۲

فلفل چیلی علاوه بر حفظ سلامت قلب شما می‌تواند خطر ابتلا به سطوح بالای انسولین خون را که یکی از علائم رایج دیابت نوع ۲ است، کاهش دهد. براساس مجله آمریکایی تغذیه بالینی، تعدادی از دانشمندان استرالیایی کشف کردند که یک وعده غذایی حاوی فلفل قرمز می‌تواند منجر به مقدار مناسب انسولین برای کاهش سطح قند خون شود. این یک واقعیت بسیار مفید برای افراد با BMI بالا یا کسانی است که از چاقی رنج می‌برند. در نهایت، به یاد داشته باشید که فلفل چیلی سرشار از آنتی اکسیدان ها، کارتنوئیدها و ویتامین C است که به تنظیم انسولین نیز کمک زیادی می‌کنند.

ممکن است عملکردهای شناختی را بهبود بخشد

یکی از راه های کلیدی برای حفظ عملکرد شناختی قوی، مقدار مناسب اکسیژن و آهن است. خوشبختانه فلفل چیلی سرشار از آهن است. این منجر به افزایش جریان خون و تولید هموگلوبین در مغز شما می‌شود. به نوبه خود، فلفل چیلی می تواند به بهبود عملکرد شناختی شما کمک کند. علاوه بر این، مصرف آن همچنین می‌تواند شانس ابتلا به اختلالات شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر را کاهش دهد.

رشد گلبول های قرمز را تقویت می‌کند

فلفل چیلی علاوه بر حفظ سلامت قلب، می تواند به تشکیل سلول های خونی جدید نیز کمک کند. این به این دلیل است که فلفل چیلی سرشار از مس و آهن است. به این ترتیب، این ماده غذایی قادر به درمان علائم کم خونی و خستگی است؛ علاوه بر این، فلفل چیلی همچنین حاوی اسید فولیک است که کلید مبارزه با کم خونی و تولید گلبول‌های قرمز سالم است. این امر به ویژه برای زنان باردار بسیار ارزشمند است زیرا کمبود اسید فولیک می‌تواندمنجر به  نقص مادرزادی در نوزادان تازه متولد شده باشد.

بهبود سلامت چشم

همانطور که قبلا ذکرشد، ویتامین A موجود در فلفل چیلی برای ایجاد سیستم ایمنی قوی مهم است. با این حال، در حفظ بینایی سالم و قوی نیز مهم است. پزشکان برای جلوگیری از شب کوری و تحلیل چشمی مصرف آن را توصیه می‌کنند. یک قاشق غذاخوری فلفل چیلی در رژیم غذایی شما حاوی 9 درصد نیاز روزانه توصیه شده شما به ویتامین A است.

مو و پوست شما را سالم نگه می‌دارد

ویتامین C موجود در فلفل چیلی فقط سیستم ایمنی بدن شما را تقویت نمی‌کند. همچنین کلاژن را که یک پروتئین کلیدی در مو و پوست سالم است، ایجاد و حفظ می‌کند. 

پیشگیری از آلزایمر

فلفل قرمز به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی برای جلوگیری از بیماری های شناختی مرتبط با افزایش سن بسیار مفید است. با مصرف فلفل قرمز در یک رژیم غذایی مناسب می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی همچون زوال عقل و آلزایمر را به طور محسوسی کاهش دهید.

خاصیت ضد درد

اگر با دردهایی مانند درد مفاصل و دردهای ناشی از استئوآرتریت و نوروپاتی دیابتی دست و پنجه نرم می کنید توصیه می شود فلفل قرمز را در رژیم غذایی خود قرار دهید زیرا فلفل قرمز سرشار از کپسایسین است و این ماده با تاثیرات ضد التهابی خود می تواند دردهای ناشی از التهاب را کاهش دهد.

به پاکسازی بدن کمک می‌کند

پاکسازی بدن یکی دیگر از خواص فلفل قرمز تند محسوب می‌شود. یکی از رژیم‌های دیتاکس معروف شامل فلفل کاین و لیموترش می‌شود. این رژیم غذایی به کاهش کالری مصرفی کمک می‌کند. رژیم دیتاکس را باید به مدت ۱۰ روز دنبال کنید و طی آن ۱۲ لیوان نوشیدنی حاوی آب، آب لیموترش، عصاره‌ی افرا و فلفل قرمز تند بنوشید و هیچ غذای جامدی نخورید‌. در این رژیم غذایی مجاز هستید ۶۵۰ تا ۱۳۰۰ کالری مصرف کنید. این رژیم غذایی به کاهش وزن سریع کمک می‌کند.

تسکین درد مفصلی یکی از خواص فلفل تند است

گفتیم که کپسایسین خواص بهبوددهنده‌ی درد دارد. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که کرم کپسایسین در تسکین درد مفصلی اثرگذار است. کپسایسین خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند به تسکین آرتریت و درد مفصلی کمک کند. استفاده‌ی موضعی از کپسایسین می‌تواند در بهبود درد ناشی از پوکی استخوان مفید باشد.

 می‌تواند دندان‌درد را تسکین دهد

استفاده از فلفل کاین برای دندان‌درد از قدیم مرسوم بوده است. اگر دچار دندان‌درد هستید، از فلفل قرمز تند برای کاهش درد خود استفاده کنید.

ممکن است پسوریازیس را بهبود دهد

پسوریازیس نوعی بیماری‌ خودایمنی است که در آن بدن به اشتباه به خودش حمله می‌کند. پسوریازیس منجر به بروز تکه‌های قرمز و خارش‌دار روی پوست می‌شود. در حال حاضر هیچ روش درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد، اما کرم کپسایسین می‌تواند به تسکین خارش ناشی از پسوریازیس و بهبود ظاهر نواحی دچار پسوریازیس کمک کند.

یک مطالعه به این نتیجه رسید که بیماران مبتلا به پسوریازیس که از کرم کپسایسین استفاده کردند، در مقایسه با کسانی که کرم پلاسبو دریافت کردند، کاهش قابل‌توجهی در قرمزی و خارش پوست خود داشتند. باور بر این است که ماده‌ی P (P substance) نقش مهمی در بروز پسوریازیس دارد. کپسایسین میزان ماده‌ی P تولید شده در بدن را کاهش می‌دهد.

فلفل قرمز تند یا چیلی برای چه کسانی مناسب نیست ؟ 

فواید فلفل قرمز تند برای همه مناسب نیست. هرچند در مقاله‌ای مجزا، به مضرات فلفل قرمز تند یا چیلی خواهیم پرداخت، اما به خاطر داشته باشید برای برخی از افراد، به ویژه افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، می‌تواند باعث اسهال و درد مقعدی شود. برای جلوگیری از عوارض جانبی منفی ناشی از فلفل قرمز تند یا چیلی، مصرف فلفل قرمز را باید کاهش دهید. 

عوارض جانبی فلفل قرمز تند

فلفل کاین علاوه بر فواید فلفل قرمز می‌تواند در بعضی از افراد منجر به عوارض جانبی مختلف مثل سوزش پوست، سوزش چشم‌ها، تحریک معده، گلو و بینی شود. حواستان باشد که هیچ‌وقت فلفل را روی پوست آسیب‌دیده یا بریده شده‌ی خود نمالید‌. در ادامه تعدادی از عوارض جانبی فلفل کاین را نام برده‌ایم.

۱. آسیب به کبد یا کلیه

زیاده‌روی در مصرف فلفل قرمز تند می‌تواند به کبد یا کلیه آسیب برساند.

۲. مضر برای زنان باردار و شیرده

استفاده‌ی موضعی از فلفل قرمز تند روی پوست ایرادی ندارد، اما استفاده‌ی خوراکی از آن توسط زنان باردار و شیرده می‌تواند مضر باشد‌‌. بنابراین افراد ذکر شده باید از مصرف فلفل کاین خودداری کنند‌.

۳. مضر برای کودکان

مصرف فلفل قرمز تند به کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی‌شود.

۴. خونریزی

کپسایسین ممکن است خونریزی را در حین و بعد از عمل جراحی افزایش دهد؛ به همین دلیل دست‌کم دو هفته قبل از عمل جراحی از مصرف این فلفل اجتناب کنید.

۲ روش برای جای دادن فلفل قرمز تند در رژیم غذایی

می‌توانید از ۲ روش ساده‌ی زیر برای گنجاندن فلفل کاین در رژیم غذایی خود کمک بگیرید.

۱. تخم کدوحلوایی رست شده‌ی تند

اگر هوس خوردن یک میان‌ وعده‌ی تند و لذیذ کرده‌اید، تخم کدوحلوایی رست شده‌ی تند همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. تهیه‌ی این میان وعده وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. این خوردنی یک گزینه‌ی عالی برای افرادی است که عاشق طعم تند هستند.

مواد لازم

  • تخم کدوحلوایی خام: یک فنجان
  • فلفل قرمز تند: یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • پودر فلفل چیلی: یک قاشق چای‌خوری
  • نمک: نصف قاشق چای‌خوری
  • آب لیموترش تازه: دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

۱.

ابتدا فر را روی ۱۷۶ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. سپس در یک کاسه‌ی متوسط تخم کدوحلوایی، فلفل کاین، پودر فلفل چیلی، نمک و آب لیموترش تازه را خوب با یکدیگر مخلوط ‌کنید.

۲.

کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و مخلوط تخم کدوحلوایی را به سینی فر منتقل کنید.

۳‌.

سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا رنگ تخم کدوحلوایی قهوه‌ای طلایی شود. نوش جان.

۲. دمنوش فلفل کاین

این دمنوش تند خواص زیادی برای بدن دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

مواد لازم

  • آب جوش
  • زنجبیل
  • آب لیموترش
  • عسل
  • فلفل کاین

طرز تهیه

۱.

مقدار مناسبی از زنجبیل، آب لیموترش، عسل و فلفل قرمز تند را درون یک ماگ بریزید و با هم مخلوط ‌کنید.

۲.

آب جوش را درون ماگ بریزید و دمنوش را به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید. از نوشیدن این دمنوش تند و مقوی لذت ببرید.