کره بادام درختی شامل تعادل خوبی از چربی‌های غیراشباع تک حلقه و چند حلقه، که چربی‌های سالمی هستند، می‌باشد. طبق مطالعه‌ای که در سال 2019 منتشر شد، این چربی‌ها به کاهش موارد بیماری قلبی عروقی با کمک به کاهش فشارخون و کلسترول، کمک می‌کنند.

طبق تحقیقی در سال 2015 در مجله علوم و تکنولوژی غذایی؛ در صورتی که ظاهراً کره‌ی بادام درختی اثری بر HDL (کلسترول خوب) نمی‌گذارد؛ اما می‌تواند با کاهش LDL (کلسترول بد) به کاهش رشد پلاک‌هایی که عروق خونی را مسدود می‌کنند، کمک کند.

نتایج بیشتر مطالعات اخیر همچنین نشان داد که کره بادام درختی ممکن است به افراد کمک کند تا قند خون و حتی وزن خود را کنترل کنند، که برای داشتن قلبی سالم، ضروری است.

کره بادام درختی در مقایسه با کره بادام‌زمینی

ممکن است برخی افراد به کره بادام درختی به عنوان هم‌خانواده نه چندان جذاب کره بادام زمینی نگاه کنند، اما به گفته متخصصین، کره بادام درختی فواید سلامتی بیشتری از کره بادام زمینی دارد.

کره بادام درختی منبعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقدار نسبتاً خوبی از چربی‌های سالم است. اگر ما کره بادام زمینی و کره بادام درختی را در کنار هم مقایسه کنیم، کره بادام درختی، به علت وجود فیبرها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، میزان بیشتری از مواد مغذی نسبت به کره بادام زمینی دارد.

همچنین لازم است توجه کنیم که به کره بادام زمینی، برای طعم بهتر، شکر اضافه می‌شود. بنابراین، علاوه بر مواد مغذی کمتر، کره بادام زمینی چربی و کالری بیشتری هم دارد.

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به برخی از مواد مغذی کره بادام درختی می‌اندازیم:

کلسیم

در میان همه آجیل‌ها، بادام درختی در بین انواع غنی از کلسیم قرار دارد: یک مشت بادام درختی (یک اونس یا حدود 22 عدد) حدود هشت درصد از کلسیم مورد نیاز که باید روزانه از رژیم غذایی دریافت کنید را به شما می‌دهد.

کلسیم برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های سالم حیاتی است. بنابراین اگر شما شخصی هستید که لبنیات مصرف نمی‌کنید، اما نگران دریافت کلسیم هستید، مصرف روزانه یک مشت بادام به همراه اضافه کردن سبزیجات برگ تیره، می‌تواند به شما در حفظ سلامت مطلوب استخوان‌ها کمک کند.

منیزیم

همان یک مشت بادام روزانه حاوی حدود 80 میلی‌گرم یا تقریباً 20 درصد از منیزیم مورد نیاز روزانه شما است. یکی از مهم‌ترین فواید منیزیم، تنظیم عملکرد عضلات بدن است، و فراموش نکنید که این شامل عضله قلب هم می‌شود.

منیزیم به حفظ ریتم سالم قلب، کنترل فشارخون و کنترل تولید کلسترول کمک می‌کند، همه این موارد برای داشتن یک قلب سالم، نیاز است.

منیزیم برای خواب نیز مفید می‌باشد و به شما در تنظیم چرخه خواب کمک می‌کند، حتی به شما کمک می‌کند تا به تدریج و با آرامش بخوابید.

ویتامین E

بادام درختی حاوی مقدار نسبتاً بالایی ویتامین E است. فقط یک اونس بادام درختی (حدود 22 عدد) تقریباً نیمی از نیاز روزانه (7.27 میلی‌گرم) به ویتامین E را به شما می‌دهد.

ویتامین E حاوی آنتی‌اکسیدان می‌باشد که به جلوگیری از آسیب سلولی در بدن کمک می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی هستند.

فیبر

هر وعده (22 مغز) بادام 4 گرم فیبر به شما می‌دهد. فیبر به کنترل سطح گلوکز خود، حفظ عملکرد سالم روده و کاهش کلسترول کمک می‌کند؛ زیرا موجب خروج کلسترول از بدن می‌شود.

مصرف روزانه فیبر برای زنان و مردان متفاوت است. زنان باید مصرف 25 گرم فیبر در روز را هدف قرار دهند، در حالی که مردان باید 38 گرم فیبر در روز مصرف کنند، این مقدار برابر با 14 گرم برای هر 1000 کالری مصرف شده است. این بدان معنی است که یک وعده کره بادام درختی تقریباً یک‌ششم فیبر مورد نیاز روزانه زنان و حدود یک‌دهم مقداری که مردان نیاز دارند، را تأمین می‌کند.

کالری را فراموش نکنید

این‌که کره بادام درختی حاوی چربی‌های سالم و بسیاری از مواد مغذی است، به این معنی نیست که باید قفسه‌های آشپزخانه خود را با آن پر کنید. همیشه درک اندازه هر وعده مهم است.

میزان مناسب مصرف چربی، بدون در نظر گرفتن نوع آن، یک قاشق غذاخوری است. چربی‌های غیراشباع تک حلقه باعث کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی، و چربی‌های اشباع چند حلقه سبب کاهش قند خون، کاهش‌تری گلیسیرید و کاهش فشارخون می‌شوند.

اگر پنج برابر مقدار توصیه شده روزانه مصرف کنید، این مزایا از بین می‌روند. به عنوان مثال پنج قاشق غذاخوری کره بادام درختی حاوی 500 کالری و 46 گرم چربی است.

روش‌های خوشمزه زیادی برای لذت بردن از کره بادام درختی وجود دارد

چند ایده برای اضافه کردن کره بادام درختی به رژیم غذایی:

اسنک کره بادام درختی

اسنک کره بادام درختی می‌تواند یک میان‌وعده عالی در نیمه صبح باشد. می‌توانید این کره را با نیمی از سیب ترکیب کنید تا یک میان وعده لذت‌بخش که می‌تواند تا زمان ناهار شما را سیر نگه دارد، نوش جان کنید.

یکی از اسنک‌های محبوب: 1 قاشق غذاخوری کره بادام درختی با یک فنجان تمشک. این ترکیب 11 گرم فیبر به شما می‌دهد که حدود 40 درصد نیاز روزانه شماست.

اگر واقعاً وقت کافی ندارید، کافی است یک قاشق غذاخوری کره بادام درختی را در دهانتان بگذارید و از منزل خارج شوید.

صبحانه کره بادام درختی

1 قاشق غذاخوری کره بادام درختی را به جو دوسر اضافه کنید تا یک روز خوشمزه، سالم و با حس سیری را شروع کنید، و یا می‌توانید یک نان مافین انگلیسی را تُست کرده و کره بادام درختی و یک فنجان بلوبری تازه و ارگانیک را روی آن قرار دهید. این یک صبحانه سریع و آسان است که فیبر و آنتی‌اکسیدان را به برنامه غذایی روزانه شما اضافه می‌کند.

کره بادام زمینی را با کره بادام درختی جایگزین کنید

خوب است که همه راه‌هایی را که می‌توانید کره بادام درختی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید امتحان کنید. یک نقطه خوب برای شروع، استفاده از کره بادام درختی به عنوان جایگزین در خوراکی‌هایی است که معمولاً در آن‌ها از کره بادام زمینی استفاده می‌شود.

شما با این جایگزینی، بلافاصله میزان عناصر مغذی دریافتی‌تان را افزایش می‌دهید و می‌توانید مزایای سلامتی یک رژیم غذایی متعادل تجربه کنید.

 کره بادام درختی ارزش چشیدن دارد

نکته کلیدی این است که باید کره بادام درختی را با مقادیر مناسب کربوهیدرات یا میوه‌های حاوی فیبر همراه کنید تا احساس سیری کرده و از غذای خود لذت ببرید، بدون اینکه زیاد بخورید.

کره بادام درختی یک غذای همه کاره، سالم و خوشمزه است که اگر آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید، می‌تواند برایتان مفید باشد.