به گزارش پارس نیوز، 

مطمئنا باقیمانده شام دیشب تنها چیزی نیست که در یخچال دارید. احتمالا یک عامل مرموز در یخچال وجود دارد که به وجود عوامل ناسالم، مانند چربی های ناسالم و شکر توجه نمی کنید. اگر غذاهای ناسالم را از یخچال خود حذف کنید، راحت تر می توانید انتخاب های سالم غذایی داشته باشید.

ماست طعم دار

ماست طعم دار به طور معمول سه برابر ماست ساده قند دارد. توصیه می شود ماست ساده و پرچرب مصرف کنید و برای طعم دهی به آن از میوه تازه و مغزی جات استفاده کنید. به این ترتیب قند کمتری وارد بدن خود کرده و فیبر و مواد مغذی بیشتری مصرف می کنید. به علاوه ماست پر چرب مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد و به این ترتیب به کاهش وزن کمک می کند.

پسس کچاپ

شاید وقتی کالری غذاهای موجود در رژیم غذایی کم قند خود را محاسبه می کنید، سس کچاپ را بی ضرر و کم کالری در نظر بگیرید. اما بهتر است بدانید کچاپ سرشار از قند است – هر قاشق غذا خوری کچاپ حاوی 4 گرم شکر است – پس بهتر است دیدگاه خود را نسبت به کچاپ تغییر دهید. به جای کچاپ بهتر است از سس های خانگی که خودتان آماده کرده اید استفاده کنید.

سس مایونز

یک قاشق غذا خوری مایونز حاوی 110 کالری است. همان مقدار سس خردل تنها 15 کالری دارد، در حالیکه احتمالا خردل کمتر مصرف می کنید. مطمئنا خوردن ساندویچ بدون سس مایونز برایتان خیلی لذت بخش نیست، پس برای جلوگیری از هر گونه وسوسه بهتر است مایونز را از یخچال خارج کرده و دور بریزید. به جای مایونز خردل در یخچال خود نگهداری کنید.

خامه غیر لبنی طعم دار

خامه غیر لبنی طعم دار حاوی قند، شیرین کننده های مصنوعی و طعم دهنده های مصنوعی است. محتویات این نوع خامه ها احتمالا عبارتند از شیره ذرت، روغن سویا، روغن دانه کتان، سدیم کازئین، دی کلسیم فسفات، مونو گلیسرید و دی گلیسرید. به جای این نوع خامه ها بهتر است فقط شیر مصرف کنید، هم مقوی است و هم می دانید چه چیزی مصرف می کنید.

نوشابه

حذف نوشابه از یخچال اصلا عجیب نیست. نوشابه کالری زیادی دارد و مواد مغذی آن بسیار کم هستند. به یاد داشته باشید تا وقتی نوشابه ای در یخچال نباشد، کالری آن وارد بدن شما نخواهد شد. به جای نوشابه می توانید آب را با لیمو و نعناع طعم دار کرده و بنوشید.

سوسیس

گوشت موجود در سوسیس برای اینکه ماندگاری بیشتری داشته باشد، فراوری شده است که گوشت فرآوری شده با بروز سرطان روده و معده در ارتباط است. بهتر است سوسیس و کالباس و سایر مواد غذایی مشابه را فراموش کنید.

آب تونیک

این نوع آب به خاطر طعم تلخ منحصر به فرد خود طرفداران زیادی دارد، اما کوینین quinine که باعث تلخی این آب می شود، دارای کالری زیادی است، هر 340 گرم آن حاوی 124 کالری است که این مقدار برابر با کالری موجود در نوشابه است.

بستنی

بعضی انواع بستنی حاوی چربی و قند خیلی زیاد هستند و البته طعم خوبی هم دارند. بهترین جایگزین برای بستنی ماست ساده است که همراه با میوه تازه مصرف شود. اما اگر تمایل شدیدی به خوردن بستنی دارید، آن نوع بستنی را انتخاب کنید که دارای کمترین مقدار چربی و شکر است.

انواع مختلف سس های سالاد

این نوع سس ها اغلب دارای مقدار زیادی چربی هستند و اگر سطح چربی آنها پایین باشد، معمولا قند و نمک و یا شیرین کننده های مصنوعی آنها زیاد است. بهترین طعم دهنده ها برای سالاد عبارتند از : کمی روغن زیتون، نمک دریا و مقداری سرکه.

سیب زمینی سرخ شده

مقاومت در بابر سیب زمینی سرخ شده واقعا سخت است. اما بهتر است بدانید این سیب زمینی های خوشمزه حاوی چربی زیاد، نمک فراوان و کالری بالا هستند. به علاوه بهتر است صادق باشید، اگر سیب زمینی سرخ شده در یخچال باشد، مطمئنا خوراکی دیگری را انتخاب نخواهید کرد.

خیارشور

خیارشور سرشار از نمک است در حالیکه خیار میوه ای مغذی و مفید است. خیار دارای سطح بالایی از آب است و به آبرسانی به بدن کمک می کند. به علاوه خیار حاوی آنتی اکسیدان است کهبا التهاب در بدن مقابله می کند. بنابراین چرا خیار تازه مصرف نکنید. اگر دوست دارید طعم دار باشد، می توانید خیار را با کمی سرکه طعم دار کنید، به علاوه می توانید مقدار کمی نمک به خیار خود بزنید.

پیتزای فریز شده

پیتزای فریز شده دارای مقدار زیادی کالری، چربی اشباع شده و سدیم است. بهتر است به جای نگهداری پیتزا در فریز خود از مواد غذایی سالمتر نگهداری کنید.