به گزارش پارس نیوز، 

 خیارشور را اغلب ما درکنار غذا و یا در ساندویچ هایمان می خوریم و کمترکسی پیدا می شود که خیارشور دوست نداشته باشد. بعضی وقتها درست کردن خیارشور زمان بر است و ممکن است زمان کافی برای درست کردن آن نداشته باشیم. از طرفی هم خریدن خیارشورهای صنعتی به صرفه نیست و ترجیح می دهیم خیارشور فله ای بخریم. اما تاین اشتباه بزرگی است و لازم است توصیه کنیم که  به هیچ وجه خیار شور فله ای نخورید!

 به هیچ وجه خیار شور فله ای نخورید!

کمالی کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره خیارشورهای فله ای گفت: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان اصول بهداشتی را در تهیه خیار شور تخمیری رعایت نمی‌کنند به عنوان مثال خیارها را بدون شستشو و همراه گل و لای و انواع آلودگی در ظرف می‌ریزند یا از ظرف کاملا غیر بهداشتی و بعضا ظروفی که قبلا حاوی مواد شیمیایی و خطرناک بوده است بدون هیچگونه شستشو یا از دبه‌هایی که از مواد بازیافتی تهیه شده است استفاده می‌کنند یا از نمک‌های فاقد پروانه ساخت استفاده می‌کنند و یا اینکه کارگران در فرآیند تولید، اصول بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند.

وی توصیه کرد: هنگام خرید خیار شور ، از خیارشورهای دارای پروانه ساخت یا خیارشورهای تخمیری که دارای مجوز بهداشتی هستند استفاده کنید.

کمالی عنوان کرد: خیار شورهای تخمیری باید دارای برچسبی باشند که حاوی مشخصات کالا شامل مجوز بهداشتی، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و آدرس باشند 

این کارشناس صنایع غذایی در ادامه متذکر شد: افراد توجه داشته باشند موقع خرید خیار شور به ظروف مورد استقاده توجه کرده که از مواد درجه یک ساخته شده باشد. دبه‌های درجه دو معمولا کدر و غیر سفید رنگ هستند.

 

وی همچنین توصیه کرد: در زمان خرید توجه شود فروشنده در شرایطی بهداشتی خیار شور  را عرضه نماید و در صورتی که محصول کپک‌زده است یا با دست اقدام به تخلیه آن می‌کنند از خریداری خودداری کنید.

وی اظهار کرد: از آنجایی که خیار شور درصد نمک بالایی دارند نباید به مقدار زیاد و به طور مداوم مصرف شوند زیرا مصرف زیاد نمک خطر ابتلا به افزایش فشار خون را زیاد می کند.