به گزارش پارس نیوز، 

کریمی افزود: پارکینسون بیماری مخرب اعصاب است که معمولا در سنین 50 تا 70 سالگی در میانسالان بروز می یابد اما با توجه اینکه استرس و اضطراب در میان مردم که به علل مختلف از جمله مسائل اقتصادی و بیکاری رو به افزایش است، شدت ابتلای این افراد به بیماری پارکینسون دوچندان می شود.

  

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: پارکینسون یک بیماری مزمن و پیش رونده است. این بیماری نتیجه از بین رفتن یا ضعیف شدن و لطمه خوردن سلول های عصبی در مغز میانی است که سفتی عضلانی، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی را در پی دارد.

وی ادامه داد: این بیماری با علایم لرزش دست و کندی حرکات بدن همراه است، لرزش از یک دست آغاز شده و سپس دست دیگر را نیز درگیر می کند. گاهی سر نیز درگیر این لرزش ها می شود.

  

کریمی اضافه کرد: افرادی که دچار استرس زیاد می شوند به مرور زمان لرزش دستها در آنها به وجود می آید و در واقع به اختلال حرکتی منجر می شود.

 

وی، کمبود خواب، اختلال شناختی و مشکلات ادارای را از دیگر عوارض ابتلا به پارکینسون بیان و تصریح کرد: این بیماری درمان قطعی ندارد و بی توجهی به درمان می تواند به فلج و حتی مرگ منجر شود.

  

کریمی گفت: مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالای چربی‌های اشباع نشده، کمبود اسیدفولیک و ویتامین ‌D و B12، دیابت، استفاده از آب چاه در بروز پارکینسون موثر است و ورزش می تواند باعث کاهش استرس و پیشگیری از بروز این بیماری و تشدید آن شود.

 

مطالعات نشان می دهد که در 25 سال آینده تعداد افراد مبتلا به پارکینسون از 4.3 میلیون نفر به 9 میلیون نفر در سراسر جهان خواهد رسید.