به گزارش پارس نیوز، 

 از سوی دیگر بعضی از تحقیقات موثق، احتمال بیشتر ابتلا به تعدادی از بیماری‌های مشخص را به گروه‌های خونی مختلف ربط می‌دهند. به‌طورکلی خوب است، بدانید که خون شما از راه‌های مختلفی بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد.

 

گروه خونی که حشره‌ها دوست دارند

بر اساس تحقیقی که در موسسه ژاپنی فناوری کنترل آفات صورت گرفته است، افرادی که گروه خونی O دارند، دو برابر بیشتر از سایر گروه‌های خونی، گونه‌های خاصی از حشرات را به خود جذب می‌کنند، اما اگر شما هم این گروه خونی را دارید نگران نباشید، زیرا از ابتلا به مرگبارترین نوع مالاریا در امان هستید. پژوهشگران احتمال می‌دهند که پروتئین‌های مرگ‌آور مالاریا به سلول‌های خون گروه O مانند سایر گروه‌های خونی نمی‌چسبد.

 

ارتباط گروه خونی و باکتری‌های روده

چند سال قبل یک گروه از محققان اروپایی نوعی از باکتری‌ها را در روده افراد یافتند که به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. آنان فرض را بر این گذاشتند که نوع این باکتری‌ها به گروه خونی افراد بستگی دارند، اما این ادعا را ثابت نکردند. پس از آن یک گروه مجزا در کشور فنلاند ارتباط بین گروه‌های خونی و نوع باکتری‌های روده افراد را کشف کردند. نتایج این تحقیق می‌تواند بسیار موثر باشد. تصور کنید که پزشک شما بداند باتوجه به گروه خونی که شما دارید، چه نوع باکتری‌هایی بر عمل هضم شما تاثیر می‌گذارند، بنابراین می‌تواند رژیم‌های غذایی و توصیه‌های درمانی دقیق‌تری به شما بدهد. البته محققانی که بر روی این تحقیق کار می‌کنند، می‌گویند که هنوز خیلی زود است که بخواهند این نتایج را اعلام کنند و به تحقیقات تکمیلی نیاز دارند.

 

احتمال بیشتر مصرف الکل

بسیاری از تحقیقات قدیمی‌تر که مربوط به دهه 1970 و 80 است، بین گروه خونی A و مصرف بیشتر الکل ارتباط ضعیفی یافته‌اند و تحقیقات بیشتر، اجزای دیگر خون مانند آنتی‌ژن را به بیماری‌ها ارتباط می‌دهد. این مطالعات می‌گویند آنتی‌ژن‌های گروه خونی A، واکنش سیستم ایمنی بدن شما را نسبت به الکل تغییر می‌دهد؛ بنابراین به گفته موسسه ملی بهداشت، عوامل ژنتیکی حدود نیمی از خطراتی که شما را به دلیل مصرف الکل تهدید می‌کند، تحت کنترل خود قرار می‌دهد. تمام این نتایج می‌گوید، زیست‌شناسی در این آسیب‌ها نقش دارد، اگرچه جزییات آن نامشخص است.

 

مقابله با استرس

تحقیقات بالا رفتن میزان هورمون کورتیزول استرس را به هرچیزی از جمله افزایش سرعت سالخوردگی گرفته تا هوس هله‌هوله خوردن ربط می‌دهد. تحقیقات می‌گوید بالا رفتن طولانی‌مدت سطح هورمون کورتیزول در بدن شما که به استرس مزمن مربوط می‌شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و این خبر بدی برای افرادی است که گروه خونی O دارند. مطالعاتی که در دپارتمان جانبازان آمریکا انجام شده است، می‌گوید سطح کورتیزول افرادی که گروه خونی O دارند ممکن است بعد از پشت سر گذاشتن یک واقعه استرس‌زا بیشتر از دیگران بالا بماند.

 

پایداری

براساس مطالعاتی که به تازگی‌ در مجله Neuropsychobiology به چاپ رسیده است، افرادی که گروه خونی A دارند بیشتر به اختلال وسواس دچار می‌شوند و از خود رفتارهای وسواس‌گونه نشان می‌دهند. این درحالی است که بعضی از تحقیقات تکمیلی نتوانسته‌اند بین اختلال وسواس و گروه خونی ارتباط مشخصی پیدا کنند. یک تحقیق جدید که محققان ژاپنی آن را انجام داده‌اند بین گروه خونی A و مداومت ارتباط پیدا کرده‌اند که محققان آن را به کوشش و پایداری در عین خستگی و ناامیدی تعبیر کرده‌اند.